اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بیش از ۱۰۰ برنامه در هفته بسیج دانش آموزی در گلستان برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: رگه های نازک و ناچیزی از سند ۲۰۳۰ وجود دارد که با توانمندسازی معلمان پایه اول گلستانی تلاش داریم تا ریشه این سند را بخشکانیم.

بیش از ۱۰۰ برنامه در هفته بسیج دانش آموزی در گلستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان سیدرضا نظری شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سند ۲۰۳۰ از مدارس کشور برچیده شده اما رگه های ناچیز و نازک ان باقیمانده و تلاش داریم تا با جایگزین کردن برنامه های محتوایی این سند را به طور کامل بخشکانیم.

وی تصریح کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب به دانش اموزان و دانش اموختگان سه شاخص «تحصیل، تهذیب و ورزش» بوده که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز برگرفته از این سه شاخص است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان خاطرنشان کرد: برای از بین رفتن کامل سند ۲۰۳۰ سنگ بنای برنامه ریزی ما باید از پایه اول دبستان باشد و با این رویکرد و تفکر امسال تمامی معلمان پایه اول مدارس سطح استان گلستان تا پایان خردادماه مشخص شدند و تا شروع سال تحصیلی جدید این معلمان با رویکرد متقابل سند ۲۰۳۰ که همان رویکرد قرآنی است با اموزش های مناسب توانمندسازی شدند.

وی ادامه داد: این رویکرد برای نخستین بار در کشور اتفاق افتاد و معتقدیم اگر به دنبال نشاط، شادی و موفقیت هستیم باید با قران و رویکرد قرانی در تمامی حوزه ها مانوس شویم.

نظری گفت: در این دوره توانمندسازی معلمان پایه اول،‌معلمان یاد گرفتند تا با ادبیات و روش خاص دانش اموزان را تربیت و پرورش دهند و مطمئنا با این رویکرد ردی از سند۲۰۳۰ در آموزش و پرورش کشور باقی نخواهد ماند.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش می بایست هم به پرورش و هم به آموزش دانش آموزان مانند دو بال برای پرواز توجه کند و برای اینکه مباحث تربیتی هوب شکل بگیرد نیاز است در قالب تشکیلات که محل امن است قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان ابراز کرد: معتقدیم همه دانش اموزان باید بسیجی بوده و در قالب بسیج دانش اموزی ثبت نام کرده و حضور داشته باشند. آموزش و پرورش نیز با تمام توان خود از تشکلات مدرسه ای که سبب سازندگی دانش اموزان می شود حمایت خواهد کرد.

وی افزود: دانش اموزان گلستانی در عرصه های مختلف موفقیت های خوبی را کسب کردند و به مرحله ای رسیدند که دانش مهارتی بومی خود را در قالب دیپلماسی مهارتی به دانش اموزان دیگر انتقال می دهند.

نظری یادآور شد: امسال تلاش کردیم تا برنامه های هفته بسیج دانش اموزی متفاوت تر از سال‌های گذشته باشد و برنامه ها در قالب یک فرایند پیگیری شود تا جایی که دانش اموزان خود برنامه های این هفته را مطالبه نمایند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه نشست ها و گفتمان های بصیرتی به قدری موثر بوده که امروز این گفتمان های بصیرتی توسط دانش اموزان انقلابی برای دیگر دانش اموزان در مدارس برگزار می شود و این توانمندسازی دانش اموزان ما را می رساند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان بیان کرد: تلاش ما به گونه ای باشد تا دانش اموزان قادر به تبیین موفقیت های نظام جمهوری اسلامی و توانمندیهای کشور به دیگر اقشار باشند.

وی ابراز کرد: خانواده ها نقش بارزی در توانمندی دانش اموزان و بصیرت انها داشته و می بایست در ایامی مانند روز ۱۳ ابان روز دانش آموز در کنار دانش اموزان خود قرار گرفته و در برنامه های این ایام شرکت کنند.

بیش از ۱۰۰ برنامه در هفته بسیج دانش آموزی در گلستان برگزار می‌شود

رئیس بسیج دانش آموزی گلستان گفت: از ۶ تا ۱۳ آبانماه هفته بسیج دانش اموزی بوده و شعار امسال این هفته" ایران قوی" و نماد اصلی ان پرچم‌مقدس جمهوری اسلامی است.

مظفر ممشلی اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ برنامه در سطح استان گلستان در این ایام برگزار می شود که زنگ مقاومت و استکبارستیزی، پویش ایران قوی، رفیق شهیدم و ایران امن، دیدار جمعی از دانش اموزان با رهبر معظم انقلاب، برنامه دهه هشتادی ها و غیره از جمله برنامه های شاخص این هفته است.

وی تصریح کرد: معرفی دانش اموزان شهید مانند محمدحسین فهمیده به عنوان الگوی تربیتی، هویت بخشی به دانش اموزان، شبکه سازی، توانمندسازی دانش اموزان، گفتمان سازی و مطالبه گری با سه شاخص عادلانه، منصفانه و دلسوزانه از جمله رویکرهای بسیج دانش اموزی است.

زبده یابی و زبده شناسی از برنامه‌ها و اولویت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی است

معاون دختران اتحادیه انجمن های اسلامی دانش اموزان گلستان گفت: تشکل های دانش اموزی پرچمدار هویت و ارمان خواهی بوده و با توجه به رویکرد و ماموریت اتحادیه انجمن های اسلامی زبده یابی و زبده پروری از اولویت برنامه های ما است.

رامین نژاد اظهار کرد: با توجه به این رویکرد ما دانش اموزان زبده در سطح مدارس استان را شناسایی کرده و با انجام فعالیت های ویژه با انها که در راستای ارمان های اتحادیه بوده پرورش می دهیم.

وی تصریح کرد: با توجه به آرمان اتحادیه که تربیت مدیران و مربیان ارمان شهری مهدوی با هدف تربیت مدیران اینده بوده، دانش اموزان شناسایی شده باید از سطح علمی بالایی برخوردار بوده و در کنار این سطح علمی، انقلابی بوده و به تعبیر ساده تر ستاره علمی و فرهنگی مدرسه خود باشند.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول