اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تقویت همکاری‌های پارلمانی ترکمنستان و پاکستان

رئیس مجلس خلق مصلحتی ترکمنستان و رئیس سنای پاکستان در گفت‌وگویی تلفنی بر تقویت روابط پارلمانی تأکید کردند.

تقویت همکاری‌های پارلمانی ترکمنستان و پاکستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «قربانقلی بردی محمداف» رئیس مجلس خلق مصلحتی ترکمنستان و «محمدصادق سنجرانی» رئیس مجلس سنای پاکستان در گفت‌وگویی تلفنی بر تقویت روابط پارلمانی تاکید کردند.

طرفین به سطح بالای همکاری‌های سازنده بین دو کشور در زمینه‌های مختلف اشاره کردند و آن را ناشی از اشتراکات تاریخی و فرهنگی که از زمان‌های بسیار قدیم میان مردمان دوست پیوند خورده است، دانستند.

بردی محمداف گفت: به همین دلیل یکی از وظایف اولویت‌دار امروز ما، تقویت بیشتر همکاری‌های دولتی و غنی‌سازی آن با محتوای جدید است.

در این گفت‌وگو، رئیس مجلس خلق مصلحتی ترکمنستان خاطرنشان کرد: فرصت‌های زیادی برای ایجاد و تقویت روابط نزدیک بین پارلمانی وجود دارد. در این راستا، از طریق تشدید همکاری بین نهادهای قانون‌گذار ترکمنستان و پاکستان و نیز تشکیل جلسات و رایزنی‌های منظم نمایندگان پارلمان، تبادل تجربه در زمینه قانون‌گذاری اهمیت زیادی داده می‌شود.

در این راستا، با اطمینان قاطعانه ابراز شد که همکاری‌های ثمربخش بین پارلمانی مکمل همکاری‌های چند جانبه بین کشورهای ما خواهد بود.

در پایان این گفت‌وگوی تلفنی، طرفین برای یکدیگر آرزوی سلامتی، شادی و موفقیت در کار مسئولانه و بهروزی و سعادت برای ملت‌های برادر کردند.

در حال حاضر ترکمنستان و پاکستان در زمینه‌های سیاسی، دیپلماتیک، تجاری، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه همکاری فعال دارند. در عین حال، هر دو کشور در پروژه‌های بزرگ انرژی و ارتباطی که در منطقه اجرا می‌شوند، از جمله ساخت خط لوله گاز فراملی ترکمنستان - افغانستان - پاکستان - هند و همچنین ایجاد برق فشار قوی و ارتباط خط  فیبر نوری در مسیر ترکمنستان - افغانستان – پاکستان مشارکت فعال دارند. اجرای موفقیت آمیز این پروژه‌های بزرگ، انگیزه جدیدی به توسعه اجتماعی-اقتصادی و زیرساختی کل منطقه داده و عامل اصلی صلح و توسعه پایدار خواهد بود.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول