اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

پویش «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» برگزار شد

معاون توسعه حمل و نقل پاک و آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک از برگزاری پویش «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» در بلوار کشاورز خبر داد.

پویش «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» برگزار شد

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، پویش «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» برای نخستین بار در شهرستان اراک آغاز شد؛ پس از مدتی این پویش بازتاب چشمگیری در سطح کشور یافت. در بهمن ۱۳۹۴، تشکیل ستاد اجرایی این پویش به همراه تدوین آئین‌نامه، دستورالعمل‌های اجرایی و تفاهم‌نامه‌های مربوط در دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان، با همکاری کمیته دوچرخه‌سواری همگانی کشور و دفتر مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور پیگیری شد. پس از بررسی‌های لازم، این پویش از فروردین ۱۳۹۵ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

در همین رابطه؛ یعقوب آزاده دل ضمن تأکید بر مردمی بودن پویش «سه شنبه‌های بدون خودرو» عنوان کرد: این کمپین از سال‌ها قبل شروع شده و در هر دوره‌ای از مدیریت شهری ادامه داشته است. همچنان پویش «سه شنبه‌های بدون خودرو» در روزهای سه شنبه هر هفته توسط مردم انجام می‌شود.

معاون توسعه حمل و نقل پاک و آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک در ادامه سخنان خود اضافه کرد که این پویش ویژه دوچرخه سواری نیست بلکه شهروندان در روزهای سه شنبه بدون خودرو و با استفاده از مترو، اتوبوس، پیاده روی و دوچرخه در سطح شهر تردد می‌کنند.

آزاده دل با بیان اینکه کمپین «سه شنبه‌های بدون خودرو» امروز سه شنبه ۸ صبح در بلوار کشاورز همراه با دوچرخه سواری مردم آغاز شد، افزود: طبق برنامه ریزی مدیریت شهری، قرار است که هر هفته در روزهای سه شنبه یک هنرمند یا گروهی متشکل از هنرمندان و سلبریتی‌ها در این پویش مردمی همراه شود.

به گفته وی؛ امروز «عموهای فیتیله‌ای» در بلوار کشاورز همراه مردم و گروه دوچرخه سواری سفیران ترافیک، رکاب خواهند زد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول