اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

اهدای عضو نوزاد 10 ماهه رودانی جان دوباره‌ای به یک کودک 2 ساله بخشید

رییس واحد اهدا عضو هرمزگان گفت: والدین زهرا روشی نوزاد 10 ماهه رودانی به علت مرگ مغزی، با اهدای کبد موافقت و این اقدام با همکاری مرکز پیوند شیراز انجام شد.

اهدای عضو نوزاد 10 ماهه رودانی جان دوباره‌ای به یک کودک 2 ساله بخشید

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، دکتر محمود حسین پور رییس واحد اهدای عضو هرمزگان صبح امروز اظهار کرد: زهرا روشی دختر بچه ۱۰ ماهه رودانی در تاریخ سوم آبان با  تب و تشنج پایدار به بیمارستان رودان مراجعه و از آنجا به علت ناپایداری حال عمومی و کاهش سطح هوشیاری، به بیمارستان کودکان بندرعباس منتقل می گردد.

به گفته وی، متاسفانه به رغم تلاش کادر درمان، مرگ مغزی  این جان آفرین کوچک در تاریخ ۵ آبان، توسط متخصص جراحی مغز و اعصاب، متخصص داخلی مغز و اعصاب، متخصص داخلی و بیهوشی تایید شد. با رضایت خانواده مبنی بر اهدا اعضاء کودک دلبندشان، هماهنگی لازم جهت اعزام تیم جراح با مرکز پیوند شیراز انجام و کبد این جان آفرین کوچک برداشته و جهت پیوند به شیراز فرستاده شد.

حسین پور ضمن تقدیر از کار خداپسندانه خانواده روشی، در ادامه افزود: کبد زهرا به یک پسر بچه دو ساله که مدت طولانی  را با مشکل کبدی در بستر بیماری بود پیوند شد. حال گیرنده عضو خوب است و بعد از طی دوره درمان ترخیص خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول