اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

حملات شدید روسیه به پایتخت و دیگر مناطق اوکراین+فیلم

منابع رسانه‌ای از حملات شدید روسیه به پایتخت اوکراین و برخی دیگر از مناطق این کشور و شنیده شدن صدای انفجارها خبر دادند.

حملات شدید روسیه به پایتخت و دیگر مناطق اوکراین+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که حملات روسیه به شهرهای مختلف اوکراین خبرساز شده است، خبرها از وقوع انفجار و قطع برق و آب در مناطقی از پایتخت حکایت دارد.

رویترز گزارش داد، شاهدان عینی در کی‌یف پایتخت اوکراین از وقوع سلسله انفجارهای صبح روز دوشنبه (امروز) خبر دادند و مقام‌های مناطق شمالی، شرقی و مرکزی اوکراین هم از حملات منوشکی روسیه به این مناطق خبر دادند.

طبق گزارش این رسانه غربی، روسیه بعد از اتهام زدن به کی‌یف درباره انفجار در پل کریمه، طی هفته‌های اخیر حملات موشکی به اوکراین را تشدید کرده است.

رویترز ادامه داد: «شاهدان عینی گفتند بعد از وقوع 10 انفجار، دود در مناطقی از اوکراین آسمان دیده می‌شود و در بخش‌هایی از شهر هم برق و دسترسی به خدمات تلفن همراه قطع شده است».

«ایهور ترخوف» شهردار خارکیف اوکراین از دو حمله موشکی روسیه به «زیرساخت حیاتی» این شهر اوکراین خبر داده است.

 

 

به گفته برخی منابع خبری، انفجارهایی هم در شهرهای ژاپوروژیا و چرکاسی اوکراین در نتیجه حملات امروز روسیه به وقوع پیوسته است.

«ایهور تابورتس» یکی از مقام‌های ارشد چرکاسی اعلام کرد که در نتیجه حملات روسیه برق بخش‌هایی از ساکنان شهر چرکاسی قطع شده است.

«ویتالی کلیچکو» شهردار کی‌یف هم اعلام کرده که در نتیجه حملات روز دوشنبه روسیه مناطقی از پایتخت اوکراین با بی برقی و قطع آب مواجه شده‌‎اند.

«آندری یرماک» رئیس دفتر رئیس‌جمهور اوکراین در پیامی تلگرامی ادعا کرده که «روس‌های بازنده علیه تاسیسات غیر نظامی جنگ به راه انداخته‌اند».

مقام‌های مسکو اما اظهارات مسئولان کی‌یف درباره حملات روسیه به زیرساخت‌های اوکراین را بارها رد و اعلام کرده‌اند که ارتش روسیه تنها اهداف نظامی را هدف قرار می‌دهد.

 

 

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول