اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

جلال‌زاده: پدافند غیرعامل در مقابله جنگ ترکیبی دشمن اهمیت دارد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: پدافند غیرعامل در مقابله جنگ ترکیبی دشمن اهمیت دارد.

جلال‌زاده: پدافند غیرعامل در مقابله جنگ ترکیبی دشمن اهمیت دارد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه ۹ آبان‌) در نهمین همایش ملی پدافند غیرعامل گفت: یکی از مهم‌ترین ملزومات مدیریت پیش داستانه تهدیدهای فراروی همه ملی و توسعه بازدارندگی همه‌جانبه بهره‌گیری از ظرفیت‌های پدافند غیرعامل است.

وی ادامه داد: اهمیت این موضوع به ویژه در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران با تهدیدهای متراکم امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مواجه است که ما از امروز از آن به عنوان جنگ ترکیبی یاد می‌کنیم یکی از اولویت‌های مهم کشور در دهه پنجم انقلاب اسلامی ایران تبدیل شده است. پدافند غیرعامل در مقابله جنگ ترکیبی دشمن اهمیت دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل تاکید کرد: اهمیت موضوع پدافند به حدی است که رهبر انقلاب فرمودند «اگر مدیران کشور اهمیت مسئله را درک نکنند کشور در معرض تهدیدات غیر قابل جبران قرار خواهد گرفت.»

وی ادامه‌ داد: فرهنگ پدافند غیرعامل بین مدیران ارشد و میانی مغفول است. یعنی مدیران به عنوان اولویت اول به پدافند توجه نمی‌کنند. امروز مجلس شورای اسلامی با تمام توان سعی کرده است که در ردیف‌های بودجه‌ای موضوع پدافند را در اولویت قرار دهد و امیدواریم در یک ماه آینده مصوبه اساس نامه پدافند غیرعامل به شورای نگهبان ارسال شود.

جلال زاده در پایان تاکید کرد: اگر پدافند غیرعامل نباشد، ما از همین حملات سایبری صدماتی را می‌دیدیم که غیر قابل جبران بود. در همین حمله که اخیراً به سیستم سوخت کشور شد، اگر تمهیدات پدافندغیرعامل نبود قطعاً ابعاد حادثه بیش از این بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول