اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نگرانی‌ها درباره عدم تمکین «ترامپ برزیل» به نتایج انتخابات

به رغم تایید پیروزی لولا داسیلوا در انتخابات ریاست جمهوری برزیل، ژائیر بولسونارو رئیس‌جمهور فعلی این کشور هنوز واکنشی به شکست خود نشان نداده است.

نگرانی‌ها درباره عدم تمکین «ترامپ برزیل» به نتایج انتخابات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، انتخابات جنجالی دور دوم ریاست جمهوری برزیل همچنان خبرساز است و نگرانی‌ها درباره احتمال عدم تمکین «ترامپ برزیل» به شکست خود در انتخابات تشدید شده است.

شبکه «سی‌ان‌ان» در تازه‌ترین گزارش خود درباره دور دوم انتخابات حساس و جنجالی ریاست جمهوری برزیل از تشدید نگرانی‌ها در خصوص احتمال عدم پذیرش نتیجه انتخابات خبر داده است.

شبکه «سی‌ان‌ان» در تازه‌ترین گزارش خود درباره دور دوم انتخابات حساس و جنجالی ریاست جمهوری برزیل از تشدید نگرانی‌ها در خصوص احتمال عدم پذیرش نتیجه انتخابات خبر داده است.

بنا بر اعلام مسئولان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری برزیل، داسیلوا توانست با کسب ۵۰.۹ درصد آرا به پیروزی برسد و بولسونارو ۴۹.۱ درصد را کسب کرد و نتوانست برای بار دوم به منصب ریاست جمهوری تکیه بزند.

طبق گزارش این رسانه آمریکایی، به رغم شرکت بالای حامیان لولا داسیلوا در انتخابات دور دوم ریاست جمهوری برزیل، پیروزی او بر «ترامپ برزیل» با اختلافی کم صورت گرفته است.

سی‌ان‌ان در ادامه گزارش خود به وضعیت کنونی در برزیل و رفتار حامیان داسیلوا و بولسونارو پرداخت و نوشت: «حامیان لولا بعد از بسته شدن صندوق‌ها و پایان انتخابات در میدان آونیدا پائولیسا در سائوپائولو جمع شدند و حتی قبل از اعلام نتایج انتخابات حال و هوای برگزاری جشن را داشتند».

به روایت این شبکه، «بسیاری (از حامیان لولا داسیلوا) در حالی که چشمانشان اشک بود، به سی‌‌ان‌‍‌ان گفتند که آنها به کشورشان امید داشتند؛ کشوری که در حال دست و پنجه نرم کردن با تورم، رشد اقتصادی پایین و فقر فزاینده است».

سی‌ان‌ان ادامه داد: «البته برخی در (میدان) آونیدا پائولیسا ابراز نگرانی کردند. فاصله بسیار اندک (آرای) لولا داسیلوا (نسبت به رقیبش) این نگرانی را ایجاد کرده است که بولسونارو شکست را نخواهد پذیرفت چرا که او بارها مدعی شده است که سیستم الکترونیکی رأی گیری برزیل، مستعد تقلب است. این ادعای کاملا بی اساس با ادعاهای نادرست انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور‌ سابق ایالات متحده قیاس شده است».

بنا بر این گزارش، به رغم گذشت ساعت‌ها از اعلام نتایج انتخابات دور دئم انتخابات ریاست جمهوری برزیل، ژائیر بولسونارو رئیس‌جمهور فعلی این کشور هنوز شکست در انتخابات را نپذیرفته و هیچ واکنشی نشان نداده و بیانیه‌ای هم صادر نکرده است.

سی‌ان‌ان افزود: «ویدئویی‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد هواداران او (بولسونارو) در اعتراض به پیروزی لولا داسیلوا بزرگراه‌ها دو ایالت برزیل را مسدود کردند».

یکی از حامیان ژائیر بولسونارو رئیس‌جمهور فعلی برزیل در ایالت «سانتا کاتارینا» در ویدئویی گفته است: «ما فقط وقتی خارج خواهیم شد که ارتش کنترل کشور را به دست بگیرد».

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برزیل در حالی روز یکشنبه (دیروز) برگزار شد که در دور نخست آن که ۱۱ مهرماه برگزار شده بود، «لولا داسیلوا» رئیس جمهور سابق و چپگرای این کشور با کسب ۴۶.۵ درصد آرا از «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهور تندروی فعلی با ۴۴.۸ درصد به دور دوم رفتند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول