اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

توسعه همکاری‌های تجاری و سرمایه‌گذاری آسیای مرکزی و آمریکا

در نشست آنلاین کمیته کاری مسائل اقتصادی با فرمتC5 + 1 ( کشورهای آسیای مرکزی و آمریکا) در مورد همکاری‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری تبادل نظر شد.

توسعه همکاری‌های تجاری و سرمایه‌گذاری آسیای مرکزی و آمریکا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، هیأت ترکمنستان به ریاست «سردار جورایف» معاون وزیر دارایی و اقتصاد این کشور در نشست آنلاین  کمیته کاری مسائل اقتصادی با فرمت     C5 + 1 قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان و ایالات متحده شرکت کرد.

شرکت کنندگان در این نشست در مورد همکاری‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری در قالب چندجانبه آسیای مرکزی - ایالات متحده بحث و تبادل نظر و چشم انداز وسیعی را برای توسعه بیشتر همکاری‌ها پیش بینی کردند.

معاون وزیر دارایی و اقتصاد ترکمنستان در سخنان خود در این نشست بر لزوم تمرکز بر توسعه پایدار تجارت در منطقه تاکید کرد و بر اهمیت فوق العاده دیجیتالی شدن فرآیندهای مربوطه در آسیای مرکزی متمرکز شد.

در این نشست بیان شد که ایالات متحده اخیراً حدود 15.2 میلیون دلار در پروژه‌های بهبود اقتصاد آسیای مرکزی سرمایه گذاری کرده که بخشی از این بودجه به توسعه کریدورهای حمل و نقل و ترانزیتی اختصاص یافته است.

وزارت بازرگانی ایالات متحده اعلام کرد که برای ارتقای تجارت، سرمایه گذاری و توسعه روابط اقتصادی بین کشورهای منطقه از کشورهای آسیای مرکزی حمایت فنی می‌کند.

بخش دوم این نشست در قالب یک گفت‌وگوی آزاد برگزار شد و طی آن به شرکت کنندگان این فرصت داده شد تا نظرات خود را بیان کرده و پیشنهاداتی را در خصوص ارتقای سرمایه گذاری خارجی در آسیای مرکزی ارائه دهند.

این گفت‌وگو توسط معاون وزیر دارایی و اقتصاد ترکمنستان مدیریت شد.

در این نشست، طرف ترکمنستانی بر اهمیت توسعه پروژه‌های زیربنایی منطقه‌ای، بهبود چارچوب قانونی و فضای سرمایه‌گذاری و همچنین توافق بر سر راهبرد مشترک برای جذب سرمایه‌گذاری توسط کشورهای آسیای مرکزی تاکید کرد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول