اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  آداب زندگی

حضور بانوان در این اجتماع ضروریست!

خیلی جوان‌ها از بسیاری از وقایع اطلاع ندارند. شاید دشمن را خوب نمی شناسند و نمی دانند تجزیه طلب، منافق و کومله که بوده و چه کارها کرده است . نمی دانند در دهه 60 چه اتفاقاتی از سوی اینها افتاده ، چه جنایت هایی توسط این گروه ها صورت گرفته است و حتی چه بلاهاو جنایتهایی را بر سر بانوان آورده اند . حتی نمی دانند ما چقدر شهید خانم داشتیم که به بدترین و فجیع ترین شکل ممکن توسط اینها به شهادت رسیدند.

حضور بانوان در این اجتماع ضروریست!

گروه زندگی _هانیه ناصری: «فاطمه توکلی» کارشناس حقوق و مسئول گروه مثل هانیه است . یک گروه دانشجویی که حلقه اصلی آن متشکل از بچه‌های دانشجو ،انقلابی و دغدغه مند و هدفشان بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب گام برداشتن در راه ایجاد یک جامعه مهدوی، از راه خودسازی و دگر سازی است. «مثل هانیه» نامش را ازتنها بانوی شهید در کربلا وام دارد . بانویی که بی تفاوت نبودن او به جامعه و احوالات اطرافش، سعادت شهادت در کنار امام زمانش را نصیب او کرد. 12 آبان ماه و در روز میلاد باسعادت امام حسن عسگری (ع) «مثل هانیه» قصد دارد میزبان دختران ایرانی باشد .بانوانی از این سرزمین که باید همچون «هانیه» نامشان در تاریخ ماندگار شود. توکلی میهمان فارس است تا هم از «مثل هانیه»برایمان بگوید و هم تمام دختران و بانوان ایرانی را به یک اجتماع باشکوه دعوت کند.این گروه سعی دارد طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، با خودسازی و دگرسازی توأمان در راه ایجاد جامعه مهدوی قدم بردارد.

*بیایید از ابتدا شروع کنیم. از همان روزی که برای اولین بار دور هم جمع شدید و تصمیم گرفتید برای دختران ایرانی قدمی بردارید؟از افراد ،گروه و انگیزه و هدفی که شما را دور هم جمع کرد.

 «مثل هانیه» متشکل از دانشجویان دانشگاه های مختلف و  در مقاطع تحصیلی متفاوت است که همه این عزیزان قبلا در تشکل های مختلف دانشجویی و فرهنگی حضور و فعالیت داشته اند. اما چیزی که باعث شد این گروه دور هم جمع شوند فقدان به روز شدن روش‌ها و چگونگی انجام فعالیت‌ها در راستای رسیدن به هدف بود.حالا ما می خواهیم این اتفاق مطابق با فرمایش مقام معظم رهبری صورت بگیرد. یعنی شناساندن ارزشهای نظام و انقلاب به جوانان و مردم با شیوه های نو و البته در میان فعالیت های مختلف، آنچه بیشتر از همه از مجموعه «مثل هانیه» دیده شد و توانست با مخاطب ارتباط برقرار کند «ایستگاه های عاشقی»بود که در سه دوره انجام شد.

*ایده برگزاری«ایستگاه عاشقی» از کجا شکل گرفت؟ یک کار عملیاتی که قطعا مستلزم پشتوانه علمی و اقتصادی است؟

در جریان برگزاری هیئت های اندیشه ورز توسط دوستان، به این نتیجه رسیدیم که شاید برگزار کردن برنامه ها صرفاً در جمع های مذهبی ما را از توجه به قشری از جامعه که شاید به عبارتی کف جامعه هستند و ما در روزمره با آنها ارتباط بسیار زیادی داریم غافل کرده است. بنابراین ایده انجام یک کار عملیاتی و یک فعالیت میدانی شکل گرفت.

*چرا مترو؟ و اینکه انتخاب ایستگاه های مترو بر چه اساس صورت گرفت؟

ایستگاه های مترو در دسترس ترین جایی بودندکه می‌توانستیم بخش عمده ای از بانوانی را که از نظر پوشش مورد نظر ما بودند ببینیم و با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم  .

*از شروع به کار پروژه ایستگاه عاشقی بگویید؟ از حال و هوا و بازخوردهایش.

این کار در سه دوره انجام شد و البته دوره اول مصادف با یکی از طرح‌های دشمن شد. طرح «تریبون آزاد براندازی» که دشمن در هفته حجاب و عفاف برای متروها طراحی کرده بود و قرار بود توسط خانم‌های بدحجابی که از ضدانقلاب و نفرات دشمن بودند، برای رسانه بیگانه خوراک و محتوا تولید کنند. آن‌ها در ایستگاه های مترو شروع به اعتراض و انتقاد کردند و سعی داشتند آشوب و اغتشاش و تنش ایجاد کنند. در همین زمان، «ایستگاه های عاشقی» در چند ایستگاه پرتردد مترو برگزار شد. این تجربه عملیاتی ما در برخورد با خانم هایی بود که پوشش آن ها نامتعارف بود اما نشان می‌دادند که پوشش آنها واقعاً همچنان پشت این نظام و ارزش های انقلاب ایستاده اند. ارتباط خوبی که بچه ها با این خانم‌ها بر قرار می‌کردند باعث اعتماد آن ها می شد و اینکه بتوانند با ما ارتباط بگیرند و  بینمان صمیمیت ایجاد شود. اگر سوال، نقد و یا اعتراضی داشتند آن‌ها را به زبان می آوردند و شبهاتی را که دشمن برای آنها ایجاد کرده بود پاسخ می گرفتند.

*از آموزش نیروهای «مثل هانیه» برای انجام کارهای عملیاتی بگویید. قطعا برای انجام فریضه بسیار با اهمیت امر به معروف و تاثیر گذاری حداکثری آن، اقدامات حساب شده و از روی آگاهی لازم است؟

ما یک سری جلسات خصوصی و غیر خصوصی داشتیم که در آنها آسیب های برنامه ها و ارتباطات قبلی بررسی و مورد ارزیابی قرار می‌گرفت. این که به طور مثال چرا یک ارتباط خوب شکل نمی گیرد و ناموفق است. با توجه به این آسیب شناسی ما به یک راهکار نهایی رسیدیم که با توجه به این راهکار هر نفر با ادبیات خاص خود با خانم‌هایی که ظاهر نامتعارف داشتند برخورد و ارتباط برقرار می‌کرد. این باعث شد که الحمدلله این ارتباط آنقدر خوب شکل بگیرد که نزدیک اربعین ایستگاههای عاشقی برای دوره سوم برگزار شود.

*پس  ایستگاه عاشقی سه دوره برگزار شد. این سه دوره در چه زمان ها و یا مناسبت هایی تدارک دیده شدند؟

بله.  مهمترین اتفاق در این یک سال برای گروه «مثل هانیه» اجرای طرح ایستگاه های عاشقی بود. طرحی که در سه دوره اجرا شد و شاید  بتوان گفت بیشتر از بقیه کارها دیده شد و توانست ارتباط بسیار خوبی با مخاطبان برقرار کند. دوره اول در هفته حجاب و عفاف برگزار شد. دوره دوم در دهه امر به معروف و نهی از منکر یعنی دهه اول محرم و  برگزاری دوره سوم طرح ایستگاه های عاشقی ، در دهه دوم محرم بود . یک سری  از دهه هشتادی ها  تماس گرفتند وگفتند ما می‌خواهیم به زیارت امام حسین(ع)  برویم و دلمان می خواهد محجبه شویم و ظاهرمان از این به بعد تغییر کند.  تشریف آوردند. ما برایشان چادر تهیه کردیم  و به دست خواهر شهید کامران چادرها به آنها اهدا شد.  الحمدلله  راهی زیارت اربعین شدند.

*انتخاب اعضا به چه شکلی انجام می شود و و چه ملاک ها و ویژگی هایی برای افرادتان مد نظر دارید ؟

بدنه اصلی گروه ما  بانوانی از اقشار مختلف و با سطح تحصیلات متفاوت هستند که دغدغه کار انقلابی و  فرهنگی  دارند.خانه دار ، فعال فرهنگی و دبیر دانشجوهای دانشگاه‌ها و مقاطع مختلف و موارد دیگر .ایده ها و طرح ها در حلقه اصلی ارائه می شود و بعد از مشورت با عده ای  از بزرگان و بعد از اینکه به قطعیت رسید توسط بدنه اصلی مجموعه اجرا می شود.البته این دوستان شاید قبلاً هم در تشکل های مختلف دانشجویی و فرهنگی حضور داشتند اما فقدان به روز بودن شیوه ها ی جدید در این تشکل ها به چشم می خورد و همین باعث شد این بچه ها دور هم جمع بشوند.

*قبول دارید که برای شروع هر کاری باید یک نقشه و مسیر راه معین شود تا رسیدن به نتیجه ممکن شود؟ اگر اینطور است ،شما با چه هدفی اقدام به تشکیل این گروه و آغاز تاثیر گذاری در جامعه را کردید؟ 

  «مثل هانیه» سعی دارد بنا بر فرموده رهبر معظم انقلاب،  در راه ایجاد یک جامعه مهدوی، از راه خودسازی و دگر سازی گام بردارد.در این مجموعه  قراربراین است که معرفی ارزش های نظام و انقلاب با شیوه های نو اتفاق بیفتد.

*حلقه اصلی که دانشجویان هستند.جذب  سایر نیروهاتون به چه شکلی بوده است ؟

ما در این مدت برنامه های مختلفی داشتیم. حدود یک سالی است که این متمرکز شدن و جمع شدن تحت عنوان «مثل هانیه»صورت گرفته است . وقتی برنامه ها را شروع کردیم الحمدلله  بازخورد خوبی  داشت و دوستانی که کارها وفعالیت های ما را دیده اند درخواست حضور در گروه را داشتند.دوستانی که  تا امروز، چه از طریق حضوری و چه مجازی ارتباط مداوم با آنها داریم.

* از چه زمانی آموزش را گسترش دادید و تعداد آمران به معروف برای حضور در عرصه عمل و اجرا، در مجموعه شما بیشتر شد؟

برای دوره دوم به دلیل وقفه ای‌که ایجاد شد، توانستیم برای اعضای گروه دوره های حضوری بگذاریم. شیوه های آموزش و شرایط و شبهات پاسخ داده شد و  از آنجاکه نسبت به مسئله امربه معروف کاملاً این حوزه اشراف پیدا کرده بودند، دیگر امربه معروف و ارتباط گیری از طریق همه اعضاء انجام می شد.

*با این حساب حتما نیروهای جدیدی هم که وارد مجموعه مثل هانیه می‌شوند لزوماً همین مسیر را طی می‌کنند. درست است ؟

بله. همه نیروها در ابتدای کار باید آموزش دیده و بعد این قابلیت را پیدا کنند که با مخاطب ارتباط بگیرند و وارد کار اجرایی امر به معروف و ارتباط با مخاطب شوند.

* غیر از این کارهای عملیاتی، در حال حاضر شما چه فعالیت‌های دیگری را در راستای تحقق فریضه امربه معروف و نهی ازمنکر انجام می دهید؟

قرار بود به دلیل استقبال زیادی که هم مردم و هم مسئولین داشتند، ایستگاه های عاشقی تداوم داشته باشد. استقبال خانم های انقلابی و محجبه که دغدغه شناساندن ارزش‌های حجاب و عفاف به جامعه و کسانی را دارند که  به قول «حاج حسین یکتا»در این فضای مسموم جامعه شیمیایی شده اند. همانطور که حضرت آقا می فرمایند این ها جدای از دشمن هستند و باید برایشان کار فرهنگی انجام شود. ما هم از طرف این گروه که  بی تفاوت نبودند و خودشان را در برابر جامعه  مسئول می دانند،وارد شدیم . استقبال بسیار خوبی از طرف آنها داشتیم و جالب است که حتی از طرف همین خانم‌ها کمک مالی هم در حد وسعشان انجام می شد ! متأسفانه به دلیل این فتنه ای که دشمن به پا کرد یک توقفی ایجاد شد. 

* محل تامین هزینه‌هایی‌که برای محصولات  اهدایی حجاب در ایستگاه های عاشقی متروها  صرف می‌شود کجاست؟

هزینه ها علی الخصوص دوره اول که ما شروع به برپایی ایستگاههای عاشقی کردیم از طرف خود اعضا و مردم تامین شد. الحمدلله مردم ما اعتمادشان به جوانان خیلی زیاد است . ما تعدادی روسری داشتیم و آنها را به خانم هایی که به طور مثال با کلاه بودند ویا دستمال سرهای خیلی کوچکی که حجاب محسوب نمی شد به سر داشتند  هدیه می دادیم.  از آنجا که ماه محرم هم بود بسیار استقبال می شد. روسری ها توسط امام  جماعت یکی از مساجد تهران تهیه شده بود.

دختر خانم‌هایی هستندکه تازه جذب شده اند و حتی هنوز ظاهر آنها تغییر نکرده است اما  اعتقاداتشان اعتقادات ولایی و انقلابی است و به کشورشان علاقه مند هستند. آنها متوجه این هستند که کجا ایستاده اند و اعتراض و انتقاد چه جایی دارد.

و الحمدلله به برکت این برنامه با خانم های دغدغه‌مندی آشنا شدیم. بعد از اینکه برنامه را به آنها ارائه می‌کردیم به دلیل آنکه دغدغه فعالیت  فرهنگی را داشتند و همیشه این ناراحتی وجود داشت که در این جو نامناسب و با دیدن حجاب های نامناسب نمی‌دانند چطور اقدام کنند. خیلی دلشان می خواست امربه معروف کنند، ولی نمی‌دانستند چطور. در دوره اول، از طریق مالی به ما کمک کردند. هر کس یک قسمتی از کار را گرفت. حتی  بچه‌های دانشجوی ما  هرکدام به اندازه وسع دانشجویی خود.مثل دانشجویانی که مبلغ حاصل از فروش کتابهای ترم گذشته شان را برای کمک به مجموعه ما در نظر می‌گرفتند. دختر خانم‌هایی هستندکه تازه جذب شده اند و حتی هنوز ظاهر آنها تغییر نکرده است اما  اعتقاداتشان اعتقادات ولایی و انقلابی است و به کشورشان علاقه مند هستند آن ها متوجه این هستند که کجا ایستاده اند و اعتراض و انتقاد چه جایی دارد.

*از حمایت های مسئولین چه خبر؟

در دوره های دوم و سوم، حمایت معنوی مسئولین را هم خیلی خوب داشتیم. این حمایت‌ها برای بچه های ما بسیار دلگرمی بزرگی بود . سازمان‌های مختلف از ما حمایت کردند و از آنجاکه حلقه اصلی این گروه دانشجو هستند،وزارت علوم هم از «مثل هانیه» دعوت و تقدیر کرد .

تصاویر شهدا را که می دیدند حالشان منقلب می‌شد و گریه می‌کردند

*از خاطرات حضور در ایستگاههای عاشقی بگویید.

الحمدلله مردم بسیار استقبال کردند و بعد از اینکه فیلم‌ها و کلیپ‌های ما در فضای مجازی و در صفحه خودمان منتشر شد، شبکه‌های مختلف صداوسیما هم این برنامه ها را دیدند. خانم‌هایی که حجاب خوبی نداشتند، تصاویر شهدا را که می‌دیدند حالشان منقلب می ‌شد و گریه می‌کردند و  وقتی بچه ها به زبان خودشان برای آنها از ارزش‌هایی می‌گفتند که شهدا برای آن ارزش ها به میدان جهاد رفتند، وقتی از شهدایی مثل «مجید قربان خانی» و« حاج قاسم» صحبت می‌کردند، وقتی تصاویرشان را نشان می‌دادند و می‌گفتند از ما چه خواسته اند، بسیار منقلب می‌شدند. مردم ما ارادت خاصی به شهدا دارند. شهیدانی که برای امنیت آن ها به میدان مبارزه و جهاد رفتند و جانشان را فدا کردند .

حاج قاسم  دست نوشته ای  برای دختر خانمی دارند که حجاب خوبی نداشته . در این دست نوشته می گوید:« دخترم از شهدا الگو بگیر . حجاب و عفت تو باعث شادی آنهاست .»

«حاج  قاسم» جمله معروفی دارد که متأسفانه به طور کامل پخش نمی شود .آنجا که  می‌گوید:« آن دختر بدحجاب هم دختر من است .» در ادامه می‌گوید که ما نمی‌توانیم نسبت به جامعه خود و ولنگاری جامعه بی تفاوت باشیم و نمی‌توانیم نسبت به حجاب و عفاف و محفوظ بودن دختر خودمان حریص باشیم اما نسبت به جامعه نه. همچنین حاج قاسم  دست نوشته ای ‌برای دختر خانمی دارند که حجاب خوبی نداشته . در این دست نوشته می‌گوید:« دخترم از شهدا الگو بگیر . حجاب و عفت تو باعث شادی آنهاست .»این ها مواردی است که وقتی  بچه های گروه «مثل هانیه» به مخاطبان می‌گفتند،  واقعاً اثر گذار بود و این بانوان بسیار منقلب می شدند .

*آیا نیروهای شما آموزش دیده اند؟ یعنی برای پا گذاشتن به جامعه و اجرای فریضه مهم و واجب امربه معروف و نهی ازمنکر مجهز به اصول و روش های درست اجرا هستند؟

بله .نیروها حتما آموزش داده می شوند .ما یک تعداد از خانم هایی را داخل مجموعه داریم که در زمینه امر به معروف سابقه چندین سال فعالیت اجرایی و عملیاتی دارند و به  شیوه های مختلف امربه معروف مردم به مردم، مردم به مسئولین و حتی مردم به سلبریتی ها آشنا هستند.  شیوه های مختلف را با توجه به شرایط مختلف  می‌دانند و می‌شناسند. ماقبل از برگزاری مرحله اول طرح ،  یک سری دوره های فوری برای نیروهایی که جذب شده بودند برگزار کردیم ولی در هر ایستگاه در کنار بچه هایی که جدید آمده بودند دو نفر از افراد اصلی و باسابقه و کاملا آشنا با شیوه صحیح این فریضه را به عنوان سرتیم قرار دادیم و  ارتباط گرفتن اصلی با مخاطبان بر عهده این سر تیم‌ها بود.

*راههای ارتباطی شما چیست. کسانی که جلسات را شرکت نکرده اند و با کسی از افراد مثل هانیه ارتباط ندارند چطور می توانند عضو این تشکل دانشجویی و مردمی شوند؟ 

 درهدایایی که در  برنامه های مختلف به دوستان علاقمند تقدیم می‌کنیم، صفحه اینستاگرام مجموعه  معرفی می شود.همچنین کانالی که در ایتا داریم و یک شماره همراه که همیشه ذکر می شود تا ارتباط گیری در فضای مجازی مستمر باشد و اگر شبهه وجود دارد برطرف شود.

*«مثل هانیه» محلی برای  استقرار  اعضای مجموعه و انجام جلسات و فعالیت های لازم برای هماهنگی برنامه ها را دارد ؟

   محل استقرار و برگزاری جلسات ، حسینیه ای در شرق تهران است  و متعلق به آشنایان  یکی از اعضای گروه که هم جلسات آموزشی و  هم هیئت های اندیشه ورز در آنجا برگزار می شود.

*ظاهرا اولین برنامه و گردهمایی شما در یک کافه برگزار شده است. این خیلی جالب است! علت انتخاب این فضا برای شروع یک کار فرهنگی شنیدنی است؟

 در خیلی از برنامه های فرهنگی که طراحی می شود، افراد در تشکل‌های مختلف فکر می‌کنند که چطور می‌توانند با قشری که هم ظاهر و هم پوشش ما نیست  ارتباط بگیرند؟ به دو دلیل ما به سراغ کافه ها رفتیم؛ اول اینکه کافه ها پاتوق قشر جوان ماست و دوم اینکه متأسفانه فضای کافه ها یک فضای رهاشده است و  تبدیل به یک‌محیط امن برای هنجارشکنی و زیر پا گذاشتن قانون، آن هم بدون هیچگونه نظارتی شده است. برنامه ما در روز میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن در کافه ای واقع در میدان انقلاب برگزار شد و تیم «مثل هانیه» پذیرای دوستانی بود که به آنجا  تشریف می آوردند و علاوه بر پذیرایی ،به آنها خوراک و محتوای فرهنگی هم داده می شد .ما می خواستیم نشان دهیم که با رعایت حکم خداوند و همه قوانین می توان فضایی مفرح و شاد به وجود آورد که به همه خوش بگذرد ، بدون آنکه قانونی زیر پا گذاشته شود.البته این یک تلنگری به مسئولین هم می تواند باشد که اگر نظارت وجود داشته باشد و قانون زیر پا گذاشته نشده و هنجارشکنی نشود می توان از این فضاها یک محیط مفرح و دلنشین ایجاد کرد.

*در این مسیر از مسئولین مطالبه ای دارید؟

این مردم ما بودند که با شجاعت، انقلاب و ارزشهای نظام را حفظ کردند. حالا آن چیزی است که وظیفه و برعهده مسئولین ماست. حجاب ! حجاب قانون شرعی، عرفی و حکم خداست و چیزی است که شهدای ما برایش جان خود را فدا کردند. مردم برای چه مسئولین را بر سر کار آورده اند؟ برای اینکه خون هایی را که برای این انقلاب و نظام داده اند پایمال نشود. آن ها رفتند تا احکام اسلام در این نظام اجرا شود. احکامی که خداوند برای یک زن ایرانی مسلمان در نظر گرفته است . حجاب  قانونی است که قاطبه بانوان ایرانی خواهان آن هستند. مثل «سلما همتیان» دختر هشت ساله که احساس افتخار وعزت خودش را از بالا بردن پرچم با چادر می گوید. اکثریت خانمهای جامعه ما همین هستند.انشاءالله که مسئولین پیگیر این قضیه باشند.

شهید همت: «در به راه کج رفتن هر فردی باید خودمان را مسئول بدانیم .»

*فعالیت های شما برای برگزاری اجتماع دختران ایران متمرکز بر روی نسل جوان و دهه هشتاداست. با توجه به شرایط فعلی جامعه این نسل را چطور ارزیابی می‌کنید؟

متاسفانه در این اتفاق اخیر یک سری از جوان‌ها فریب دشمن را خوردند و ما نسبت به آنها همان احساسی را داریم که شهید همت دارد، وقتی که می‌گوید:« در به راه کج رفتن هر فردی باید خودمان را مسئول بدانیم .از کجا معلوم که کوتاهی ما در انحراف این فرد نقش نداشته است ؟» به همین خاطر ما خودمان را در مقابل افرادی که از روی جهل و نا آگاهی در این مسیر قرار گرفته اند مسئول می‌دانیم . همانطور که حضرت آقا فرمودند برای این ها باید کار فرهنگی انجام شود و خدا را شکر خیلی ها دارند کار فرهنگی انجام می دهند.گروه های مردمی و فرهنگی وظیفه خودشان را انجام می دهند .مسئولین هم باید وظیفه خودشان را انجام بدهند.

*برنامه آینده شما غیر از مواردی همچون ایستگاه های عاشقی و اجتماع دختر ایران چیست؟

 در دیداری که رهبر معظم انقلاب با پیشکسوتان دفاع مقدس داشتند فرمودند جنگ و انقلاب را همانطوری به جوان ها بشناسانید که دیدید.  خیلی جوان ها از بسیاری از وقایع اطلاع ندارند. شاید دشمن را خوب نمی شناسند و نمی‌دانند تجزیه طلب، منافق و کومله که بوده و چه کارها کرده است . نمی‌دانند در دهه 60 چه اتفاقاتی از سوی این‌ها افتاده ، چه جنایت هایی توسط این گروه ها صورت گرفته است  و حتی چه بلاهاو جنایتهایی را بر سر بانوان آورده اند . حتی نمی دانند ما چقدر شهید  خانم داشتیم که به بدترین و فجیع ترین شکل ممکن توسط این‌ها به شهادت رسیدند. برای انتقال این فضا و پاسخگویی به شبهات و شناساندن دشمن به نوجوانها و جوانها ، همانطور که نسلهای قبلی ما دیدند و شناختند ، می خواهیم تعدادی از همین دوستان را به یک اردوی راهیان نور میهمان کنیم.

فقدان کرسی‌های آزاداندیشی باعث شکاف نسل‌ها شده است

جوان‌هایی که ظاهرشان با ما متفاوت است و محجبه نیستند و سؤال و شبهه و نقد و اعتراض دارند ولی نقد و اعتراضشان باعث نشده که کنار دشمن قرار بگیرند و خطشان با خط دشمن یکسان شود و پشت نظام هستند. قرار است در محیطی آکنده از نور شهدا ،کرسی‌های آزاداندیشی برپا کنیم.چیزی که باید خیلی قبلتر از اینها در فضای دانشگاه و حتی دبیرستان ما اتفاق می‌افتاد و فقدان آن باعث شکاف نسل‌ها شده است . انشاءالله  در راهیان نوردهه هشتادی ها و نودی ها با ما همراه هستند و به  سؤالات و شبهاتشان پاسخ داده می شود .

اطلاعیه اجتماع دختران ایران

*و بالاخره در باره اجتماع  دختران ایران  و اینکه چرا این عنوان را انتخاب کردید .

مجموعه «مثل هانیه» در روز12 آبان و سالروز میلاد باسعادت امام حسن عسکری (ع) میزبان دختران ایرا ن است . ما نام این اجتماع را دختران ایران گذاشتیم . زیرا اتفاقی چون سوزاندن پرچم کشورمان دل دختران ایران را به درد آورد .همچنین دشمن با مطرح کردن # دختر ایران برای معرفی مهسا امینی به عنوان دختر ایران ،می خواست بگوید مطالبه دختر ایرانی بی حجابی است . ما با انتخاب این عنوان می گوییم که نخبه های ما که در میادین مختلف علمی و فرهنگی با حجاب پرچم ایران رو بالا می برند دختر ایرانی هستند . کسانی که خواهان نجابت ، عفت ، حیا و پیشرفت کشورشان هستند.

آرام باشید!

در پایان توکلی مسئول گروه دانشجویی «مثل هانیه» با اشاره به جمله ای از رهبر معظم انقلاب که فرمودند :«آرام باشید!»، واکنش های دشمنان انقلاب را طبیعی خواند و حرکت به سوی پیشرفت را مایه عصبانیت دشمن دانست .او با بیان شگرد رسانه های دشمن در زیاد نشان دادن نفرات معدود و اندک معترضانی که یا همسو با دشمن هستند و یا از روی جهل فریب دشمن را خورده اند گفت :«وقتی بچه ها می بینند که پیشانی اجتماعات اینها پرچم تجزیه طلبان و  همجنس گرایان است ، حتما صف خودشان را جدا می کنند.» او معتقد است دختر اصیل ایرانی، شاید از عدم پاسخ به سوالاتش ناراضی باشد اما هیچ چیز نمی تواند پایبندی به نجابت، حیا و عفت را از او بگیرد. مردم ما کاملا متوجه شده اند کسی که به کشور خود آسیب می رساند و هم وطن خودش را به طرز وحشیانه به شهادت می رساند قطعاً یک منتقد و معترض نیست. 

خون همین شهدا باعث می شود که این حق و باطل مشخص شود و این ارزش ایرانی _اسلامی بیشتر از قبل در جوانان ما تثبیت بشه.

 جایی را که ما خالی بگذاریم دشمن حتماً آن را پر می کند

خانم زادخوش هم که از اعضای مجموعه «مثل هانیه»است با اشاره به آسیب شناسی های صورت گرفته در باره حضور نسل جدید در اغتشاشات این روزها ، عدم روایت صحیح از دفاع مقدس و مورد غفلت واقع شدن  بحث دشمن شناسی و جنگ ترکیبی و روانشناختی را سبب ایجاد فاصله زیاد با نسل نوجوان اعم از دهه 80،اواخر دهه 70 و اوایل دهه 90 برشمرد . او همچنین با تاکید بر لزوم گسترش دایره جذب توسط قشر اتقلابی و مذهبی جامعه گفت :«رهبر حکیم انقلاب می فرمایند دایره را باز کنید و جذب را بالا ببرید. ما نباید خودمان برای خودمان کار کنیم و نسلی  را که طعمه رسانه های قوی دشمن است رها کنیم . زیرا جایی را که ما خالی بگذاریم دشمن حتماً آن را پر می کند.»عضو مجموعه دانشجویی« مثل هانیه» با بیان لزوم ایجاد فضای شاد و مفرح برای نسل نوجوان و جوان گفتک« بچه ها نیاز به هیجان دارند و باید در کنار تفریحاتی چون کوهنوردی ، جنگل نوردی و انواع و اقسام گشت و گذار سالم و مهیج، سبک زندگی ایرانی _اسلامی هم به آنها آموزش داده شود.»او در پایان سفر راهیان نور  و حضور در سرزمینی مقدس را  اقدامی در جهت تحقق این هدف عنوان کرد.و گفت ما زیر یک پرچم هستیم ، با وحدت و برای یک هدف مشترک که اعتلا و پیشرفت کشور اسلامی است. 

 

 

 

 

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول