اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بی دینی با علم بلای جان بشر است/نسل دانشجو برای ایجاد تمدن کمال‌گرای انسانی تلاش کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: نسل دانشجو، طلبه‌ها، مسئولان متعهد و علمای وارسته باید شرایط تغییر را در جهان فراهم کنند تا تمدنی که تمامی قشرها بتوانند در سایه آن به کمال انسانی برسند ایجاد شود.

بی دینی با علم بلای جان بشر است/نسل دانشجو برای ایجاد تمدن کمال‌گرای انسانی تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، امروز شنبه ۷ آبان در دیدار با اعضای انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند ضمن تسلیت شهادت مظلومانه زائران حرم حضرت شاهچراغ اظهار داشت: اما دائره تسلیت وسیع تر از این است شما اخبار جهان را ۲۴ ساعت ملاحظه می کنید که این وحشی ها بر سر نوع بشر چه بلایی می آورند. هر جا کشتار، ترور، تخریب و آوارگی است کار روزمره مستکبران جهانی و مزدوران آنان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به جنایت‌های غربی‌هایی وحشی در کشورهای افریقایی، یمن، لیبی و سایر کشورها اشاره کرد و گفت: جامعه بشری به حرکت عمومی و ایجاد یک تمدن به معنی صحیحش نیاز دارد.

وی با بیان اینکه بی دینی با علم بلای جان بشر است، تصریح کرد: دین بدون علم سر از خرافات درمی‌آورد و دانش بدون دین هم جهان را زندانی بزرگ قرار می‌دهد که مشاهده می‌کنید.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه انجمن‌های اسلامی در مجموعه نسل جدید، جوان و با انگیزه و نیت‌های پاک بسیار می‌تواند پیام داشته باشد، گفت: یکی از نشانه‌های فطرت و عقل که همراه دین و رشد آن به وسیله علم است، سالم بودن فطرت است.

وی افزود: جایگاه فطرت به گونه‌ای است که وقتی می خواهید استدلال کنید باید پایش روی تشخیص فطرت محکم باشد؛ لذا از نشانه‌های شما به عنوان یک انسان مسلمان مومن متعهد این است که منطقی، مودب، مستند و مستدل صحبت می‌کنید اما دشمنان شما که اینگونه نیستند چراکه پیش از نابودنی خانه‌های مردم فطرت آنان را بمباران می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه عفاف یک اصل برای حفظ حیثیت نوع انسان و ارزش‌های خانوادگی و نسب است و هر جامعه‌ای از این عدول کند به فساد مبتلا شده اما همه امور حجاب نیست، ادامه داد: دشمن از اینجا شروع می کند که چرا حجاب اجباری است؛ بسیار عجیب است حالا از او باید بپرسید که در کدام کشور قانون آن اختیاری است؛ در حالی که همان کشورهای غربی اگر مردم قانون را رعایت نکنند با شلیک مستقیم آنان را می‌کشند.

وی با اشاره به ناپدید شدن هزاران پناهنده در اروپا و کشف گورهای دسته جمعه کودکان مدارس شبانه روزی، افزود: دانشجویان و ملت ایران اسلامی باید پیام اسلام را به جامعه بشری برسانند تا بشریت را از آتش غول‌های بیابانی غربی نجات دهند.

امام جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه دنیا در حال تغییر است و شما جزو بانیان این تغییر بزرگ در جهان بشریت خواهید بود، خاطر نشان کرد: دشمن در همه جبهه ها شکست خورده و این کارهای که انجام می دهد کارهای جنون آمیز است و مرگ خودش را زودرس می کند.

محسن شکیبامنش، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند نیز در این دیدار ضمن تسلیت شهادت زائران حرم حضرت شاهچراغ شیراز، اظهار کرد: دشمنان قسم خورده ایران اسلامی نمی‌دانند که به فرموده مقام معظم رهبری، جمهوری اسلامی ایران امروز به درختی تناور تبدیل شده است.

وی یادآور شد: استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی و مزدوران آنان وقتی که دیدند که نمی‌توان جلوی پیشرفت همه جانبه کشور را در زمینه‌های مختلف مانند علمی، دفاعی، هسته‌ای را بگیرند با خیال خام خود برنامه ریزی کردند تا از طریق شایعه سازی، دروغ پراکنی، کشته سازی‌ و آشوبگری اندک خدشه‌ای را بر انقلاب عزتمند ایران اسلامی وارد کنند.

انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول