اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

یادداشت| چند سوال حقوقی از خانم بازیگر

محمد علی پیوندی از فعالان دانشجویی هرمزگان از سلبریتی‌ها خواسته تا بجای اظهارنظرهای غیرعلمی حقوقی، بر شغل و کار خویش متمرکز شوند.

یادداشت| چند سوال حقوقی از خانم بازیگر

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد علی پیوندی از فعالان دانشجویی هرمزگان در یادداشتی با تسلیت شهادت جمعی از هموطنان‌مان در حادثه تروریستی شیراز آورده:

طی چند هفته اخیر کشور عزیزمان ایران شاهد برخی فتنه‌ها و حرکات آشوبگرانه بوده که البته معتقدیم همین فتنه‌ها چهره واقعی، ضد ایرانی و ضد میهنی مدعیان دروغین وطن دوستی را نمایان ساخته و همچنین خباثت و شرافت نداشته دشمنان اسلام، انقلاب و مردم غیور ایران را بیش از پیش بر همگان آشکار ساخت.

اما نکته مهمی که در خصوص فتنه کنونی وجود دارد، هماهنگی بی سابقه عناصر داخلی و خارجی برای نبرد تمام عیار رسانه‌ای جهت دمیدن در آتش اغتشاشات است که برخی هنرمندان هم از این قافله عقب نماندند.

البته امیدواریم اظهار نظرهای غیرحرفه‌ای برخی از این سلبریتی‌ها از روی دلسوزی باشد نه به قصد بازی با روح و روان مردم یا خدای ناکرده دلخوش کردن به وعده‌های فریبنده و پوچ دشمنان قسم خورده ایران.

یکی از این اظهار نظرها پست اینستاگرامی سرکار خانم الناز شاکردوست به مناسبت چهلم مرحومه مهسا امینی است که وی در آن گفته :(طبق قانون اساسی اگر تظاهرات ۲۱ روز طول بکشد، ارتش باید به نفع مردم وارد عمل شود و یا طبق قانون اگر ۳/۵ درصد از مردم یک کشور تظاهرات کنند باید رفراندوم انجام شود.

ملت شریف ایران تاکنون از اظهارنظرهای نسنجیده برخی سلبریتی ها کم غرامت نداده که به عنوان مثال میتوان به شهادت یک روحانی در پی انتشار پستی از سوی خانم مهناز افشار در سال ۹۸ اشاره کرد.

به عنوان یک دانش آموخته رشته حقوق از سرکار خانم شاکردوست چند سوال دارم.

اول) آیا تابحال قانون اساسی کشور را مطالعه کرده اید؟

دوم) اگر مطالعه کرده اید می شود آن اصولی که در پست اینستاگرامی خود به آنها استناد کرده اید اعلام کنید تا ما دانشجویان نیز مطالعه کنیم یا اگر اصلاحیه جدید قانون اساسی است، از قانون جدید بی نصیب نمانیم؟

سوم) جهت اطلاع این که جمعیت کنونی ایران حدود ۸۵ میلیون نفر است که ۳/۵ درصد آن می شود حدود ۳ میلیون نفر. کدام عقل سلیم این را می‌پذیرد که به خواسته عده ای بسیار قلیل ، نوع حکومت کشور به رأی عمومی گذاشته شود؟ هرچند حضور میلیونی مردم ولایتمدار و شهیدپرور ایران اسلامی در مراسم تشییع سردار دلها آن هم پس از گذشت بیش از چهل سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، خود حکایت از همدلی بیشتر مردم با نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد.

چهارم) آیا میدانید شرایطی که لزوم برگزاری همه پرسی (رفراندوم) را محقق می سازد کدامند؟

پنجم) قانون اساسی یک کشور اختصاص به آن کشور دارد و هیچ منطقی ذکر کلمه مبهم (یک کشور) در نص صریح آن را نمی پذیرد. پس شما با چه منطقی این را پذیرفته و در آن پست خود اینگونه نوشته اید؟ مگر اینکه قانون اساسی کشور دیگری را مطالعه کرده باشید!

ان شاءالله پاسخ های مستدل و منطقی برای این پرسش ها داشته باشید اما اگر افاضاتی که فرموده اید قانون من درآوردی خودتان هست لطفاً آن را برای خودتان نگه دارید و جار نزنید.

در پایان تقاضا دارم هرگونه طرح و بحث، تحلیل، بررسی و گفت‌وگو در خصوص جوانب حقوقی و قانونی مسائل کشور را به اهل فن آن واگذار کنید و وقت خود را به اعتلاء و پیشرفت صنعت سینما و هنر بازیگری اختصاص دهید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول