اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

کسب رتبه برتر پدافند غیرعامل توسط شهرداری بیرجند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته در سطح کشور شهرداری بیرجند رتبه برتر در زمینه پدافند غیرعامل شهری را کسب کرده است.

کسب رتبه برتر پدافند غیرعامل توسط شهرداری بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محمدرضا طالبی روز شنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار داشت: طرح جامع پدافند غیرعامل شهر بیرجند، شناسایی مراکز ثقل و زیرساخت حیاتی، حساس و مهم شهر، برگزاری چند رزمایش و دوره آموزشی تخصصی پدافند غیرعامل از ملاک‌های این انتخاب بوده است.

وی گفت: در ۲۹ شهر خراسان جنوبی برای رعایت اصول پدافند غیرعامل، واحدهای مسکونی به‌صورت ویلایی ساخته می‌شود تا در زمان بروز حادثه شاهد تلفات کمتری باشیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: سال‌های گذشته به اصول پدافند غیرعامل کم‌توجهی شده و هنوز این موضوع برای مردم چندان ملموس نیست که باید برنامه‌های آموزشی و ترویجی برای اقناع افکار عمومی در زمینه پدافند غیرعامل در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: پدافند غیرعامل و به‌کارگیری اصول آن در همه طرح و برنامه‌ها باید از سوی مدیران مورد توجه قرار گیرد و توجه به این حوزه از اولویت‌های دولت سیزدهم است.

طالبی گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل استان تهیه و به دستگاه‌ها ابلاغ شده است که دستگاه‌ها ملزم به اجرای این طرح هستند.

وی افزود: پراکندگی اماکن در اصول پدافند غیرعامل مورد توجه قرار گرفته در حالی که در طراحی سایت اداری مرکز استان به این موضوع توجه لازم نشده و همه ادارات در یک مکان متمرکز شده‌اند.

شهردار بیرجند هم با اشاره به کسب رتبه برتر این شهرداری از نظر پدافند غیرعامل گفت: در پنجمین همایش ملی پدافند شهری که به همت سازمان پدافند غیرعامل و میزبانی وزارت کشور برگزار شد، شهرداری بیرجند در حوزه پدافند غیرعامل به عنوان شهرداری نمونه معرفی شد.

مهدی بهترین افزود: این موفقیت گامی بزرگ برای ایمن‌تر شدن شهر بیرجند خواهد بود.

وی اظهار داشت: بهره‌برداری از پروژه‌های مطالعات طرح جامع پدافند غیرعامل شهر، راه‌اندازی برق اضطراری، شناسایی ظرفیت‌های چند منظوره برای مراکز امن پناهگاهی و پژوهش ترویجی در حوزه پدافند غیرعامل از مهمترین اقدامات در این‌ حوزه بوده است.

شهردار بیرجند گفت: آموزش عمومی مفاهیم پدافند، فرهنگ‌سازی و باور عمومی در اهمیت کاهش آسیب‌پذیری، طرح اسکان اضطراری، تشکیل بانک اطلاعاتی مواد شیمیایی موجود در ادارات، لایروبی کانال‌ها و شناسایی عناصر و اماکن خطرآفرین از دیگر اقدامات در حوزه پدافند غیرعامل شهر بیرجند است.

وی در ادامه تامین اعتبار و تجهیز سایت اسکان اضطراری، تجهیز آتش‌نشانی‌ها به تجهیزات مورد نیاز و موافقت با استقرار سازمان پدافند غیرعامل در شهرداری‌ها را از مهمترین نیازمندی‌ها در این زمینه عنوان کرد.

برنامه‌های هفته نکوداشت پدافند غیرعامل از چهارم تا یازدهم آبان‌ با شعار «برای مردم؛ پدافند دانش‌بنیان، حفاظت از زیرساخت‌ها، تداوم کارکردها» در چهار سطح ملی، دستگاهی، استانی و شهری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول