اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

دلایل تکرار جرم سرقت در خراسان جنوبی چیست؟

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: پدیده اعتیاد به مواد مخدر، نقص قانون در برخورد با مجرمان، عدم اطلاع عموم شهروندان و غفلت و بی توجهی مردم در مراقبت از اموال و دارایی‌ها و کوتاهی دستگاه‌ها در مراقبت از اموال و دارایی از جمله عوامل تکرار جرم سرقت است.

دلایل تکرار جرم سرقت در خراسان جنوبی چیست؟

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی امروز شنبه ۷ آبان در جلسه شورای پیگیری از وقوع جرم شهرستان طبس اظهار داشت: پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی به منظور کنترل و کاهش پیامدهای سو جرایم و تحمیل نشدن هزینه‌های مادی و معنوی پس از آن یک تکلیف همگانی خصوصاً از ناحیه مدیران مسؤلان است.

وی با اشاره به اینکه امنیت از نعمت‌های مغفول و مجهول است، تصریح کرد: وقوع برخی از جرایم زمینه ساز ناامنی برای شهروندان بوده و یکی از جرائم محل امنیت شهروندان، جرم سرقت و جرایم فضای مجازی است.

وحدانی نیا گفت: رهبر معظم انقلاب مقوله پیشگیری را موضوعی علمی و فراقوه‌ای دانسته‌اند و امروزه آنچه ضابطین و دستگاه قضائی در حوزه کشف و تعقیب و صدور احکام قضائی و مجازات مجرمین در موضوعات کیفری و رسیدگی در دعاوی حقوقی انجام می‌دهند، در واقع نتیجه کوتاهی دیگر مدیران در حوزه مسئولیت‌های قانونی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی همچنین نشستی را با مدیر آستان مقدس امام زاده حسین بن موسی الکاظم (ع) شهرستان طبس با هدف بهره‌گیری هر چه بهتر از مجموعه آستان مبارک امام زاده در جهت عملیاتی نمودن اجرای طرح حکمین و مصلحین قرآنی برگزار کرد که مورد استقبال قاسم زاده مدیر آستان مقدس قرار گرفت. وی در نشست مشترک با رئیس دادگستری شهرستان طبس و نماینده دادستان اجرای ارجاع دعاوی خانواده به مشاوره، و نحوه ارجاع به مصلحین قرآنی و برگزاری کارگاه‌های مهر زوجین متقاضی طلاق توافقی و بهره‌گیری از ظرفیت مشاوران آموزش دیده محاکم اطفال و ایجاد مرکز مهر خانواده برای ملاقات والدین با فرزندان طلاق به بحث و هم اندیشی گذاشته شد.

انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول