اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

بهره‌برداری از نخستین ایستگاه لرزه نگاری باند پهن ارومیه

بهره‌برداری از نخستین ایستگاه لرزه‌نگاری باند پهن ارومیه و مرکز پایش زمین لرزه دردانشگاه ارومیه آغاز شد.

بهره‌برداری از نخستین ایستگاه لرزه نگاری باند پهن ارومیه

به گزارش  گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، یاسر رهبردین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها در حل مشکلات استان، گفت: با توجه به اینکه آذربایجان غربی یکی از استان‌های زلزله خیز کشور است، ضرورت بحث اطلاع رسانی به موقع و پایش آنلاین داده‌های مرتبط به وقوع زلزله‌ها بسیار ضروری است. از این رو پیرو دستور استاندار آذربایجان غربی و پیگیری‌های دانشگاه ارومیه و همکاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران و با تامین اعتباری که صورت گرفت ایستگاه لرزه‌نگاری در ارومیه احداث و مرکز پایش لرزه نگاری استان نیز امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 علیجانپور رئیس دانشگاه ارومیه نیز در این‌باره گفت: گروه‌های عمران و زمین‌شناسی دانشگاه ارومیه طی چندین سال پیگیر تاسیس مرکز لرزه نگاری در دانشگاه بودند که سال‌های قبل نتیجه بخش نبود. منتهی از چند ماه گذشته از طریق معاونت پزوهشی و فناوری دانشگاه ارومیه پیگیری‌ها از سر گرفته شد و نهایتا با حمایت‌های معتمدیان استاندار آذربایجان غربی و حضور  پورمحمد معاون اجرایی موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران و با هزینه کرد حدود سی میلیارد ریال طی دو ماه این امر عملیاتی شد.

پورمحمد معاون اجرایی موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران هم در این مراسم ضمن تاکید بر این نکته که پایش اطلاعات لرزه نگاری در سطح کشور وظیفه ملی این موسسه است، بیان کرد: در استان آذربایجان غربی با هدف رصد بهتر لرزه‌های استان و اعلام آمادگی دانشگاه ارومیه، استانداری آذربایجان غربی و همچنین حمایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان توانستیم اولین ایستگاه باند پهن شهرستان ارومیه و همچنین مرکز پایش لرزه نگاری را در این استان فعال کنیم.

وی افزود: استان آذربایجان غربی هم اکنون دارای دو ایستگاه دائم و سه ایستگاه موقت لرزه نگاری است که امیدواریم با حمایت‌های استانی این ایستگاه‌ها را نیز به حالت دائمی ارتقا و تعداد ایستگاه‌های لرزه نگاری استان را افزایش دهیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول