اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تقابل بیماری‌های فصلی و کرونا سبب کاهش مراجعات به انتقال خون شد

مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه ذخایر خون استان به ۵ روز رسید، گفت: بیماری‌های فصلی موجب کاهش مراجعات مردم به پایگاه‌های انتقال خون شد.

تقابل بیماری‌های فصلی و کرونا سبب کاهش مراجعات به انتقال خون شد

عبدالله محمدی فیروزجایی مدیرکل انتقال خون مازندران امروز درباره وضعیت ذخایر خونی استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: شیوع بیماری‌های فصلی ازجمله سرماخوردگی، آنفلوآنزا و تقابل آن با کرونا موجب شده شاهد کاهش مراجعات مردم در پایگاه‌های انتقال خون باشیم.

وی با اشاره به اینکه ذخایر خونی مازندران به ۵ روز رسید، افزود: درست است درحال حاضر مشکلی در بحث کمبود خون و فرآورده‌های خونی نداریم ولی درصورت ادامه این وضعیت با مشکل مواجه می‌شویم.

مدیرکل انتقال خون مازندران بیان کرد: باتوجه به شرایط موجود به همه گروه‌های خونی به‌ویژه o+  نیاز داریم که لازم است حضور اهداکنندگان مستمر و پررنگ باشد.

محمدی فیروزجایی با اعلام اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های خونی دائمی و همیشگی است، تصریح کرد: بیماران خاص و تالاسمی استان نیاز مستمر به خون و فرآورده‌های خونی دارند.

وی با اشاره به اینکه انتقال خون استان وظیفه تامین خون و فرآورده‌های خون ۴۸ مرکز درمانی استان را برعهده دارد، گفت: از مردم نیکوکار استان می‌خواهیم در شرایط کنونی همانند همیشه بیماران و نیازمندان به خون را تنها نگذارند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول