اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

پروژه های شهرداری محمودآبادنمونه بر اساس نیاز شهر و شهروندان تعریف و اجرا می‌شود

شهردار محمود آباد نمونه گفت: در شش ماهه اول سال جاری پروژه ها و اقدامات موثری در بخش های مختلف به ویژه حوزه عمرانی صورت گرفته که بر اساس نیاز شهر و شهروندان می باشد.

پروژه های شهرداری محمودآبادنمونه بر اساس نیاز شهر و شهروندان تعریف و اجرا می‌شود

مهدی بهشتی مقدم در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: در شش ماهه اول سال جاری با همراهی شورای اسلامی شهر و شهروندان، اقدامات موثری در بخش های مختلف به ویژه حوزه عمرانی صورت گرفت.

وی با اشاره به بودجه ۲۲ میلیارد تومانی شهرداری محمود آباد نمونه تصریح کرد: بر اساس آمارها و با توجه به اقدامات صورت گرفته در حال حاضر ۳۸ درصد از میانگین بودجه مصوب شش ماهه جلوتر هستیم و این نشانگر آن است که علیرغم آنکه در سال های اخیر هزینه ها افزایش و نسبت بودجه جاری به عمرانی در شهرداری ها بیشتر شده و توازن بهم خورده، سعی ما این بوده است با برنامه ریزی دقیق و مدون این توازن را برقرار کنیم.

شهردار محمود آباد نمونه در ادامه با تشریح عملکرد شش ماهه شهرداری گفت: طرح بحث بهسازی و روکش آسفالت معابر سطح شهر با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و هشتصد میلیون تومان به انجام رسید که موجب رضایت شهروندان شد. ضمن آنکه سهمیه قیر سال های ۹۸ و ۹۹ شهرداری احصا نشده بود، با همکاری استانداری قزوین این سهمیه احصا شد و توانستیم قریب به ۴۸ هزار متر مربع آسفالت، بهسازی و روکش انجام دهیم که این حجم تقریبا تمامی شهر را در برگرفت.

بهشتی مقدم اضافه کرد: در بسیاری از مناطق تراش آسفالت را در دستور کار قرار دادیم تا کاری اصولی و تخصصی برای شهر انجام پذیرد.

وی همچنین از اصلاح جداول فرسوده و ترمیم کانال های سطح شهر در شش ماهه نخست سال خبر داد و افزود: این پروژه با اعتباری قریب به ۴ میلیارد ریال اجرا شد.

شهردار محمود آباد نمونه به طرح توسعه ساختمان شهرداری اشاره کرد و گفت: این طرح به متراژ ۵۰۰ متر، طراحی و در حال اجرا می باشد و به حتم با اتمام این طرح ضمن تکریم ارباب رجوع، خدمات مطلوب تری به شهروندان ارائه خواهد شد.

بهشتی مقدم از بهسازی فضای آرامستان شهر در شش ماهه نخست خبر داد و یادآور شد: با توسعه فضای سبز و فضاسازی ورودی آرامستان و همچنین احداث سایه بانی به متراژ ۲۰۰ متر برای اقامه نماز میت و احداث درب برای آرامستان و همچنین گاز کشی به این مجموعه با قریب به دو میلیارد و دویست میلیون ریال اعتبار سعی کردیم فضایی تلطیف شده و معنوی ایجاد کنیم.

این مقام مسوول همچنین به زیرسازی و بهسازی زمین اسکیت محمودآباد نمونه اشاره کرد و گفت: این زمین به متراژ ۴۵۰ متر مربع و با برخورداری از رختکن و محل مناسب برای نشستن خانواده ها می تواند سهمی قابل توجه در توسعه ورزش شهر داشته باشد.

وی با پرداختن به این موضوع که در گذشته به مبلمان شهری توجه کافی صورت نگرفته، تصریح کرد: مدیریت شهری ۱۸۰ نیمکت جهت رفاه حال شهروندان در سطح شهر در نظر گرفته که تا کنون ۸۰ نیمکت جاگذاری و نصب شده است.

بهشتی مقدم بیان کرد: سال گذشته بیش از ۴۰۰ میلیون تومان صرف هزینه آب در فضای سبز شهر شد که امسال با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت مصرف بهینه با کمک کارشناسان مربوطه به اصلاح ساختار پرداختیم به طوریکه مصرف آب فضای سبز از ده درصد آب خام به ۵۰ درصد ارتقاء یافت که اقدام مثبتی برای کل استان به شمار می رفت.

شهردار محمود آباد نمونه از پیاده رو سازی و اصلاح پیاده روها و ترمیم پیاده روهای آسیب دیده و کفپوش ها در سطح شهر خبر داد و اظهار کرد: این پروژه با ۹۰ درصد پیشرفت مواجه بوده و ما توانستیم با بیش از ۳۲۰ میلیون تومان اعتبار به بهسازی پیاده روها در کل شهر اقدام کنیم.

وی در ادامه به ایجاد دالان نوری برای زیبایی جاده سلامت، تقویت المان های شهری، نور پردازی ورودی و خروجی شهر و نیز بلوارهای پرفسور حسابی و آیت اله خامنه ای اشاره کرد و یادآور شد: دو میلیارد و پانصد میلیون ریال برای انجام این پروژه ها هزینه شده است.

بهشتی مقدم سپس از تعریض پل خیابان ۲۴ متری توسط مدیریت شهری سخن گفت و تاکید کرد: به جهت نقش و اهمیت این پل در سیستم ترافیک شهر آن را از ده متر به ۱۷ متر گسترش دادیم تا با تعریض پل، عبور و مرور شهروندان تسهیل شود. ضمن آنکه بعد از تعریض پل با احداث یک میدان کوچک و دور برگردان گره ترافیکی این نقطه از شهر مرتفع شد.

شهردار محمود آباد نمونه ادامه داد: تعداد المان های شهر در سال جاری از یک المان به هجده المان ارتقاء یافت و سعی کردیم برای هر مناسبتی، المانی مناسب طراحی و در دید شهروندان‌ قرار دهیم. علاوه بر آن ساخت فیکسچر و تابلوهای تبلیغاتی نیز در دستور کار قرار گرفت که علاوه بر ایجاد درآمد شهری در دراز مدت می تواند زمینه شکوفایی مشاغل را فراهم آورد.

وی مهم ترین پروژه انجام شده در سال جاری را بازگشایی خیابان ۲۴ متری اعلام کرد و گفت: با توجه به اهمیت این خیابان، با رایزنی های صورت گرفته و تملک دو ملک انتهایی این خیابان که موجب مسدود شدن آن شده بود علاوه بر تسهیل در عبور و مرور، موجب رونق کسب و کار در این نقطه از شهر شد که شکر خدا به جلب رضایت شهروندان ختم شد.

بهشتی مقدم با تاکید بر این نکته که فعالیت های فرهنگی همواره در دستور کار مدیریت شهری بوده، توضیح داد: با اعتقاد راسخ به این مهم که شهر موجودی زنده است اقدامات فرهنگی را به تناسب اقدامات عمرانی پیش بردیم تا سبب ساز حاکمیت روح طراوت و شادابی در شهر و احترام بیش از پیش به حقوق شهروندی شویم.

شهردار محمود آباد نمونه در همین راستا به اقدامات شاخص فرهنگی اشاره کرد و گفت: برپایی جشن غدیر با استقبال چند هزار نفری شهروندان، نمایش فیلم های شاخص در فرهنگسرای شهر، برگزاری جشن های مناسبتی، راه اندازی کاروان نوروز که با استقبال ویژه مردم مواجه شد، برگزاری شب خاطره با همکاری سپاه صاحب الامر(عج) و نیز برپایی همایش پیاده روی در سالروز ولادت امام هشتم(ع) که با توزیع جوایز میان شهروندان همراه بود، از جمله مهمترین برنامه های فرهنگی شش ماهه گذشته شهرداری محمودآباد نمونه به شمار می رود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول