اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر دفاع روسیه: طرح بسیج بخشی از نیروهای ذخیره ارتش تکمیل شد

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد اجرای طرح بسیج بخشی از نیروهای ذخیره برای شرکت در عملیات ویژه ارتش در اوکراین تکمیل شده است.

وزیر دفاع روسیه: طرح بسیج بخشی از نیروهای ذخیره ارتش تکمیل شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه امروز جمعه گفت، طرح «بسیج مقطعی» ۳۰۰۰۰۰ نیروی ذخیره ارتش روسیه برای شرکت درجنگ در اوکراین که در ماه سپتامبر اعلام شد، تکمیل شده و ده‌ها هزار تن از این نیروها به منطقه جنگی اعزام شده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، سرگئی شویگو در نشست با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه که در تلویزیون دولتی این کشور پخش شد خطاب به وی گفت: «ماموریتی که توسط شما برای بسیج ۳۰۰۰۰۰ نفر تعیین شده به اتمام رسیده است. تدابیر دیگری برنامه‌ریزی نشده‌اند.»

به گفته وزیر دفاع روسیه، از بین این ۳۰۰۰۰۰ نیروی ذخیره بسیج شده، ۲۱۸۰۰۰ نفر در حال آموزش دیدن هستند در حالی که ۸۲۰۰۰ نفر در منطقه جنگی مستقر شده‌اند و از بین آنها نیز ۴۱۰۰۰ تن در حال خدمت فعال در واحدهای نظامی خود هستند.

ولادیمیر پوتین در این نشست تصریح کرد:‌ «می‌خواهم از آنها به خاطر وقف خود برای انجام وظیفه و به خاطر وطن‌پرستی و عزم آنها برای دفاع از کشورمان روسیه، دفاع از خانه‌ها و خانواده‌ها،‌ شهروندان و مردم روسیه تشکر کنم.»

شویگو تاکید کرد، در آینده استخدام نیرو برای عملیات در اوکراین بر مبنای به کار‌گیری نیروهای داوطلب و سربازان حرفه‌ای به جای بسیج تعداد بیشتری از چند میلیون نیروی ذخیره روسیه انجام می‌شود.

رئیس جمهور روسیه که کشورش از تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ۱۴۰۰)، عملیات نظامی ویژه در اوکراین را با هدف نازی‌زدایی و خلع سلاح کی‌یف به اجرا در آورد با اذعان به وجود مشکلاتی در اجرای طرح بسیج نیروهای ذخیره، وجود این مشکلات را «غیرقابل اجتناب» دانسته و گفت، عملیات اوکراین لزوم اعمال «اصلاحات» در نیروهای مسلح روسیه را نشان داد.

پوتین ادامه داد: «بر مبنای تجربه اجرای عملیات نظامی ویژه، ما نیاز به تجدید نظر و اعمال اصلاحاتی در نحوه ساخت همه مولفه‌های نیروهای مسلح از جمله نیروهای زمینی داریم.»

وزیر دفاع روسیه نیز تاکید کرد، توجه ویژه‌ای معطوف به آموزش همه نیروهای ذخیره فراخوانده شده در مراکز آموزشی و میدان‌های تیر شده است.

رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه نیز در نشستی ضمن رد ادعای غربی‌ها درخصوص احتمال استفاده روسیه از سلاح اتمی، رهبران غرب را به تحریک جنگ کنونی در اوکراین متهم کرد.

رئیس جمهور روسیه با اعلام اینکه سلطه غرب بر امور جهانی به پایان رسیده، گفت: «در پیش رو، احتمالا خطرناک‌ترین، غیرقابل پیش‌بینی‌ترین و در عین حال دهه‌ای مهم از زمان پایان جنگ جهانی دوم قرار دارد.»

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول