اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

امکان تحصیل در بالاترین سطح برای طلاب خراسان جنوبی وجود دارد

مدیر حوزه‌ علمیه خراسان جنوبی گفت: تمامی سطوح حوزه از یک تا چهار در استان تدریس می‌شود از همین رو امکان تحصیل در بالاترین سطح برای طلبه‌های خراسان جنوبی وجود دارد.

امکان تحصیل در بالاترین سطح برای طلاب خراسان جنوبی وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام هابیل خسروی، مدیر حوزه‌ علمیه خراسان جنوبی امروز در بازدید استاندار خراسان جنوبی از مرکز مدیریت حوزه علمیه استان و نشست با مدیران مدارس علمیه خراسان جنوبی افزود: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ طلبه در خراسان جنوبی مشغول تحصیل هستند و ۴۰۰ نفر هم در کادر علمی مدارس علمیه استان حضور دارند.

وی گفت: ۲۸ مدرسه علمیه در خراسان جنوبی فعال است که ۲۵ مدرسه تحت مدیریت حوزه علمیه خراسان و بقیه تحت نظر حوزه علمیه قم هستند.

مدیر حوزه‌ علمیه خراسان جنوبی اظهار داشت: از مدارس علمیه فعال در این استان ۱۹ مورد متعلق به برادران و ۹ مدرسه از آن خواهران طلبه است.

وی افزود: اینها ظرفیت‌هایی است که از طریق آن نیاز استان به مبلغ عمومی تامین شده و فقط مبلغ تخصصی از شهرهای قم و مشهد اعزام می‌‍شود.

حجت‌الاسلام خسروی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ پژوهشگر طلبه در حال تدوین پایان‌نامه هستند گفت: ظرفیت‌هایی در حوزه علمیه استان وجود دارد که باید بیشتر معرفی شوند.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد تعامل بین حوزه علمیه و سایر دستگاه‌ها افزود: شورای اداری استان فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های حوزه علمیه است.

مدیر حوزه‌ علمیه خراسان جنوبی خواستار استفاده از ظرفیت حوزه علمیه در شورای فرهنگ عمومی استان شد و گفت: استفاده از ظرفیت بودجه‌های فرهنگی سایر نهادها برای بخش‌های نرم‌افزاری حوزه‌های علمیه نیز مورد انتظار است.

وی بیان کرد: اکنون ۲۴ پروژه عمرانی نیمه‌تمام در حوزه‌های علمیه استان داریم که ۱۵ پروژه بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

حجت‌الاسلام خسروی در بخش دیگری از سخنانش گفت: انقلاب اسلامی ثمره تلاش‌های انبیا و اولیای الهی است و امام راحل احیاگر اسلام ناب بود لذا انقلاب اسلامی بشارت‌دهنده سقوط و امپراطوری‌های بزرگ جهان است و امروز بیداری و خودیابی ملت‌های مسلمان را به عنوان جلوه‌‍‌ایی از قدرت الهی شاهد هستیم.

وی با تاکید بر اینکه رسالت سنگینی بر دوش مبلغان دین است افزود: در شرایط فعلی از یک طرف همه گزینه‌های دشمن روی میز قرار گرفته و از طرفی نهال معرفت دینی در دل‌های مشتاق جوانه زده لذا وحدت جامعه اسلامی در حال تحقق است.

مدیر حوزه‌ علمیه خراسان جنوبی اقدامات اغتشاشگران و حرکات تروریستی کور را محکوم کرد و گفت: این چنین حوادث از قبیل حادثه تروریستی حرم شاهچراغ در شیراز نشان می‌دهد که دشمنان از گفت و گوی منطقی فراری هستند و به آخر خط رسیده‌اند.

وی با اشاره به بی‌اثر بودن تحریم‌ها و دیگر ابزارهای دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: وقتی دشمن روی چنین افرادی سرمایه‌گذاری می‌کند معنایش این است که ضعف خود را قبول کرده است.

حجت‌الاسلام خسروی افزود: مسوولان هم باید این شرایط را درک کنند و با تلاش بیشتر به رفع نواقص و گرفتاری‌ها بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه حوزه‌های علمیه در چنین موقعیتی باید به دولت کمک کنند گفت: نوع نگاه استاندار به حوزه علمیه جای تقدیر دارد و بازدید از حوزه‌های علمیه به‌ویژه در سفرهای شهرستانی امری پسندیده است.

مدیر حوزه‌ علمیه خراسان جنوبی از پیگیری‌های مشاور استاندار در امور روحانیت نیز تشکر کرد و گفت: این پیگیری‌ها تاکنون منجر به باز شدن گره‌های فراوانی شده که امید است تداوم داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی امروز به همراه قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار از مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان جنوبی در بیرجند بازدید کرد.

جواد قناعت پس از حضور بر مزار مطهر شهید حسین بابایی، از قرارگاه فضای مجازی شهید بصیری‌پور بازدید و در نشست مدیران حوزه‌های علمیه استان شرکت کرد.

حمایت از حوزه‌های علمیه در عرصه آگاهی‌بخشی به جامعه، افزایش سهمیه روحانیون مستقر در روستاها، توجه به مسکن طلاب، ایجاد منبع درآمد پایدار برای حوزه‌های علمیه، حمایت از طرح‌های فرهنگی و امر به معروف و نهی از منکر، حمایت از تولید پوشاک اسلامی در حوزه علمیه از جمله درخواست‌های مطرح شده در این دیدار بود.

انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول