اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

دستگاه قضایی با عوامل اصلی اغتشاشات برخورد کند/دشمنان رفتنی و انقلاب ماندنی است

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: دستگاه قضایی با عاملان جنایت در شاهچراغ و سایر جنایت‌ها و عوامل اصلی اغتشاشات برخورد کند چرا که همه ما خواهان این مهم هستیم تا هر چه زودتر نسبت به مجازات خاطیان اقدام کند.

دستگاه قضایی با عوامل اصلی اغتشاشات برخورد کند/دشمنان رفتنی و انقلاب ماندنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در خطبه‌های امروز نمازجمعه ساری، با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده، اظهار کرد: این شهید نوجوان در بین ۳۶هزار شهدای دانش‌آموز از نام‌آوری بالایی برخوردار است و امام راحل هم ایشان را الگو قرار داده است. چرا که شهادت‌شان به‌صورت استشهادی بوده که الگوی مبارزات لبنانی و حزب‌الله و فلسطین شده است.

وی افزود: شاید برخی فکر کنند شهید فهمیده‌ها نوجوانان گذشته بودند ولی نوجوانان امروز و دهه هشتادی‌ها برای اغتشاشات به خیابان‌ها آمدند ولی باید بدانیم امروز هم دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها از نظر دین‌گرایی و ارزش‌های انقلابی افت و افولی نسبت به دهه شصت و هفتادی‌ها ندارند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه اصلا بحث تقابل و گسست نسلی مطرح نیست، خاطرنشان کرد: موضوع مهم بحث دو طیف فطری فرهنگی است از یک سو جریان فرهنگی و سبک زندگی نگاهش به غرب است و از سویی دیگر جریان ایستادگی بر مواضع دینی و سبک زندگی دینی بوده که تقابل این دو فرهنگ و شعار زن، زندگی و آزادی یکی از جنگ‌های رسانه‌ای است که دشمنان دارند، القا می‌کنند.

محمدی‌لائینی با اعلام اینکه امروز هم دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها ما انقلابی هستند، اضافه کرد: همین سرود سلام فرمانده مربوط به دهه نودی‌ها است که دنیا را پر کرده باید گفت؛ همه مردم ما پای نظام و انقلاب ایستاده هستند و اعلام می‌کنیم بزرگ، کوچک،مرد و زنش پای اهداف انقلاب ایستاده هستند.

وی با تأکید بر اینکه مساله قیمت ارزاق و اجناس نظارت شود، افزود: به‌ویژه در حوزه نان نقص مدیریت و ضعف نظارت مشاهده می‌شود و باید نان دولتی فراوان باشد و صف‌ها شلوغ نباشد و خیلی به نانوایی‌های آزادپخت میدان داده نشود.

نماینده ولی فقیه در مازندران اشاره به اینکه رئیس‌جمهور انقلابی ما در تمام مسائل و اغتشاشات خدمت‌رسانی و فعالیت‌های جهادی را فراموش نمی‌کند، یادآور شد: روز گذشته در زنجان پروژه‌های بسیاری افتتاح شده در تابستان امسال قطعی برق و آب نداشتیم که نشان‌دهنده مدیریت قوی و اهمیت مسائل جهادی است که خدمت را کمرنگ نمی‌کنند که باید مسؤولان در بحث فراوانی و هم قیمت مناسب اجناس و کالاها اهتمام کنند.

محمدی‌لائینی با بیان اینکه موضوع دیگر سلامت و امنیت دو نعمت بزرگ هستند که خدمات زحمت‌کشان این دو حوزه جای تقدیر دارد، افزود: بیمه سلامت خدمات بسیار والایی انجام دادند و در حوزه امنیت پدافند غیرعامل مهم است و مهم‌ترین پدافند غیرعامل حضور مردم هوشیار و حاضر در صحنه بهترین عامل بازدارنده دشمنان است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار طهرانی‌مقدم، یادآور شد: اینکه دشمنان به ما حمله نمی‌کنند دلیلش درک دشمنان نیست بلکه آنان از صنایع دفاعی و موشکی ایران می‌ترسند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ارتباط با حادثه تاسف‌بار در شاهچراغ، افزود: واقعا مایه تأسف است و همه داغدار و عزادار این مصیبت هستیم که در این زمینه مقام معظم رهبری در پیامی کوتاه چهار پنج نکته را بیان کردند.

محمدی‌لائینی بیان کرد: آنهایی که به ظاهر طرفدار حقوق بشر هستند، به دروغ دلسوزی دروغین دارند، ولی در جریان شاهچراغ این کودک‌کشی و توهین به عبادت، انسان، مرد و زن، نمازگزاران و معبد و جایگاه محترم و عبادتگاه بود چرا دنیای در خواب غفلت نمی‌بیند و نمی‌گوید و یا اینکه خودش را به خواب زده است.

وی یادآور شد: انتظار داریم دستگاه قضایی با عاملان این جنایت و عوامل اصلی اغتشاشات برخورد کند چرا که همه ما خواهان این مهم هستیم و هر چه زودتر نسبت به مجازات اقدام کند و مردم نیز در جریان قرار گیرند.

محمدی‌لائینی با تاکید بر اینکه همه باید منسجم، متحد باشیم و در صفوف ما تفرقه ایجاد نشود، خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین هدف دشمنان از اغتشاشات ایجاد تفرقه و جنگ داخلی است مثل لبنان چند دهه قبل و سوریه چند سال قبل که باید وحدت خود را حول محور ولایت‌فقیه کرده و دشمنان را مایوس کنیم.

وی ادامه داد: همه ما نسبت به امنیت مسؤولیت داریم و باید حامی نیروهای امنیتی و انتظامی باشیم باید امنیت شهر و کشور خود را حفظ کنیم و از فرزندان و خانواده مراقبت کرده و به اغتشاش‌گران میدان ندهیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با هشدار اینکه همه دنیای استکبار پای کار آمدند و جنگ، جنگ احزاب است، اظهار کرد: ۱۶ پرچم از طیف‌های مختلف در مقابل جمهوری اسلامی هستند و هدف‌شان شکستن پرچم جمهوری اسلامی است و باید به نیروهای حاضر در میدان کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم این انقلاب خودش صاحب دارد و حتما کشور را حفظ خواهد کرد ما به مقام معظم رهبری اعلام می‌کنیم پیام تسلیت‌تان که یک درس بود و پنج نکته ناب در آن وجود داشت به شما این اطمینان را می‌دهیم که گوش به فرمان ولایت خواهیم بود و باید بدانیم دشمنان رفتنی هستند و نظام جمهوری اسلامی ماندنی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر ضرورت داشتن تقوا، گفت: اعضای خانواده‌ها باید نسبت به همدیگر دغدغه دینی داشته باشند که موضوع بسیار مهمی است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول