اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

اوضاع وخیم ذخایر آبی در لرستان/ ٨٢ درصد حجم سدهای استان خالی است

معاون شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: استان لرستان طی ۶ ماه گذشته از نظر بارش وضعیت خوبی نداشته و همین موضوع باعث وخیم شدن وضعیت سدهای لرستان شده است.

اوضاع وخیم ذخایر آبی در لرستان/ ٨٢ درصد حجم سدهای استان خالی است

احمد گودرزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد اظهار داشت: استان لرستان طی ۶ ماه گذشته از نظر بارش وضعیت خوبی نداشته است و همین موضوع باعث وخیم شدن وضعیت سدهای لرستان شده است. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر تنها ۱۸ درصد از سدهای لرستان پر هستند، افزود: سه مورد از سدهای استان تقریبا خالی هستند و مابقی سدهای استان نیز وضعیت خوبی ندارند. 

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب و منطقه‌ای لرستان گفت: شرایط فعلی باعث شده که  کشاورزان لرستانی نتوانند امروز کشت پاییزه داشته باشند و اگر  پیش‌بینی‌های هواشناسی اتفاق بیفتد این وضعیت برای کشاورزان در بهار نیز ادامه خواهد داشت. 

گودرزی با اشاره به اینکه تامین آب شرب برای روستاها و شهرها بر عهده شرکت آب و فاضلاب است، تصریح کرد: اما مدیریت منابع آب زیرزمینی بر عهده سازمان آب و منطقه ای لرستان بوده و با توجه به کم شدن آب دهی سراب‌های تامین آب شهرستان خرم‌آباد، طی ماه‌های  گذشته مجوز ۱۰ حلقه چاه را صادر کردیم. 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمارها  نیاز آبی شهرستان خرم‌آباد ۱۹۰۰ لیتر بر ثانیه است که در حال حاضر منابع فعلی ۱۵۰۰ لیتر بر ثانیه را تامین می‌کنند و همین موضوع باعث کاهش فشار آب در بعضی از مناطق شده است. 

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب و منطقه‌ای لرستان در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: با مجوز چاه‌هایی که صادر شده شرکت آب و فاضلاب لرستان در سال جاری با مشکل تامین آب شهرستان خرم‌آباد مواجه نخواهد شد اما در صورتی که روند خشکسالی فعلی تداوم یابد مسئولان استان بایستی به فکر تامین یک منبع آب پایدار مانند سد برای تامین آب مرکز استان باشند.

انتهای پیام/۸۵۰۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول