اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واکنش‌های بین‌المللی به آغاز دولت السودانی در عراق

هیأت سازمان ملل متحد، دولت‌های آمریکا، آلمان و انگلیس در پیامی از اعطای رأی اعتماد به دولت «محمد شیاع السودانی» استقبال کردند.

واکنش‌های بین‌المللی به آغاز دولت السودانی در عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی اعطای رأی اعتماد پارلمان عراق به دولت «محمد شیاع السودانی»، هیأت سازمان ملل متحد، آمریکا، آلمان و انگلیس از آن استقبال و بر حمایت از دولت السودانی تأکید کردند.

هیأت سازمان ملل متحد در بغداد در بیانیه‌ای از اعطای رأی اعتماد به دولت السودانی استقبال و بر آمادگی این هیأت برای کمک به دولت وی تأکید کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری عراق (واع)، در این بیانیه آمده است: «دولت جدید عراق با چالش‌های خطرناکی مواجه است که اقدامات قاطعانه را می‌طلبد و این اقدامات مبارزه با فساد در عراق، اجرای اصلاحات، ارائه خدمات مناسب به همه شهروندان و مجازات جنایتکاران و مهار گروه‌های مسلح غیر دولتی و غیره را شامل می‌شود».

«الینا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد در توئیتی ضمن تبریک به محمد شیاع السودانی نخست وزیر جدید عراق نوشت: «ما علاقه‌مند به همکاری با دولت جدید عراق برای تقویت اهداف مشترکمان در این مرحله مهم برای عراق و ملت آن هستیم».

«جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس نیز ضمن تبریک به نخست وزیر جدید عراق بر آمادگی انگلیس برای همکاری با دولت جدید تأکید کرد.

وی در توئیتی افزود: «عراق با برخی چالش‌ها مواجه است و انگلیس نیز برای حمایت از السودانی و دولت جدید برای اتخاذ اقدامات فوری جهت رسیدگی به این مسائل آماده است».

«مارتین یاگر» سفیر آلمان در بغداد نیز نیز رأی اعتماد پارلمان عراق به دولت السودانی را تبریک گفت و بر علاقه‌مندی کشورش برای همکاری با دولت وی تأکید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری عراق (واع) سفیر آلمان افزود: «آلمان شریک موثق و ثابت برای عراق دارای حاکمیت، یکپارچه و دموکراتیک باقی خواهد ماند».

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول