اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

انعقاد ۵ تفاهم نامه با سرمایه گذاران داخلی در حوزه شهری اراک

سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک از انعقاد ۵ تفاهم نامه با سرمایه گذاران داخلی در حوزه شهری از جمله دره گردو، بام اراک، باغ گل دائمی شهر، فوداستریت و پروژه مسکونی شهر صنعتی در حاشیه برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری خبر داد.

انعقاد ۵ تفاهم نامه با سرمایه گذاران داخلی در حوزه شهری اراک

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک فرامرز مهاجرانی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری اراک به همت شهرداری،  شورای شهر، استانداری مرکزی و اتاق بارزگانی اظهار کرد: هدف از این‌ همایش جذب سرمایه‌گذار برای پروژه‌های مختلف شهر بود که نگاه ویژه‌‌ای به صنعت داشت، چرا که نمایشگاه صنعت استان با دستور استانداری با همایش سرمایه‌گذاری متقارن شد تا سرمایه گذاران و سفرای خارجی، هر دو بخش را مشاهده کنند.

وی تصریح کرد: همایش به صورت منظم و مرتب برگزار شد، در این همایش انعقاد ۵ تفاهم نامه با سرمایه گذاران داخلی در حوزه شهری از جمله دره گردو، بام اراک، باغ گل دائمی شهر، فوداستریت و پروژه مسکونی شهر صنعتی صورت گرفت.

سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک گفت: این تفاهم نامه باید در قالب قانون باشند و در اصل اعلام همکاری است و اگر قرار است وجاهت قانونی داشته باشد باید روال آن طی شود و فراخوان عمومی داده شود تا افراد ذیصلاح در فراخوان شرکت کنند و رقابت سالم شکل بگیرد. 

مهاجرانی گفت: ارزش این تفاهم نامه ‌ها در حال حاضر ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که با سرمایه گذارانی که تفاهم نامه امضا کردند جلساتی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در حوزه بین الملل سه تفاهمنامه بین شهرداری اراک و شهرداری سنگال و شهر بعلبک لبنان در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی بسته شد، شهر لبنان یکی از شهرهای شیعه نشین لبنان است که تلاش داریم به صورت خیلی خوب و مناسب از جهات فرهنگی و مذهبی تعامل داشته باشیم. 

سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک گفت: مهمترین بخشی از طی کردن پروسه قانونی واگذاری‌ها نیز مطالعات اقتصادی است که عمدتا توسط کارشناسان رسمی دادگستری انجام می‌شود البته شاید سرمایه‌گذار قصد تغییر طرح‌ها را داشته باشد که در این صورت پروژه فنی هم اضافه می‌شود و زمان طولانی تری نیز طی می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول