اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ونزوئلا حمله تروریستی در شاهچراغ را محکوم کرد

دولت ونزوئلا ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ در شیراز، با مردم و دولت ایران ابراز همبستگی کرد.

ونزوئلا حمله تروریستی در شاهچراغ را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه ونزوئلا حمله تروریستی چهارشنبه (چهارم آبان) در شاهچراغ شیراز را محکوم کرد. 

به گزارش خبرگزاری «تاس» روسیه، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دولت جمهوری بولیواری ونزوئلا همبستگی خود را با مردم و دولت برادر جمهوری اسلامی ایران ابراز می‌کند و اقدام تروریستی انجام شده در حرم شاهچراغ در شیراز را قاطعانه محکوم می‌کند». دولت ونزوئلا همچنین برای مجروحان این حادثه تروریستی آرزوی شفای عاجل کرد.  

در پی این حادثه تروریستی که منجر به شهادت ۱۵ نفر شد، سازمان ملل و کشورهایی از جمله چین، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، سوریه، عمان و پاکستان، ضمن محکومیت آن، با مردم و دولت ایران ابراز همدردی کردند. 

به گزارش فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صفحه اینستاگرامش با انتشار تصاویری از این اقدام تروریستی نوشت: حمله تروریستی به زائران شاهچراغ، شلیک به ایران و تن به تن ایرانیان است.

کنعانی اضافه کرد: نتیجه دهه‌ها سیاست آمریکا و متحدانش در منطقه، ویرانی و مرگ میلیون‌ها انسان بود و در ۴۰ روز اخیر نیز در پس اظهارات به ظاهر بشردوستانه، دقیقا همین صحنه‌های خشونت و به خاک و خون کشیدن مردم ایران را می‌خواستند و همانانی که تروریسم را به خوب و بد تقسیم کردند! خشونت را نیز به خوب و بد تقسیم می‌کنند!! و با تمام توان خویش، هم از خشونت و هم از ترور علیه مردم ایران حمایت می‌کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با ذکر این نکته که «ایران قوی، آرام و یکپارچه خواسته آنان نیست،» تصریح کرد: اما تحقق آرزوهای شوم‌شان را هرگز نمی‌بینند. نمی‌گذاریم که ببینند…

غروب چهارشنبه یک فرد مسلح حین ورود به حرم مطهر شاهچراغ به سمت زائران تیراندازی کرد. در این عملیات تروریستی ۱۵ نفر به شهادت رسیدند و ۱۹ تن هم زخمی شدند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول