اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نظارت بر ۱۲۰۰ دستگاه ناوگان مسافری در جاده‌های استان سمنان

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری‌ و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: در ماه گذشته بالغ بر یک‌هزار و 200 دستگاه ناوگان مسافری در جاده‌های این استان کنترل شد.

نظارت بر ۱۲۰۰ دستگاه ناوگان مسافری در جاده‌های استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی رجایی‌فرد، رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری‌ و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از کنترل و نظارت مستمر بر تردد ناوگان مسافری خبر داد و اظهار کرد: در ماه گذشته بالغ بر یک‌هزار و 200 دستگاه ناوگان مسافری در جاده‌های استان سمنان کنترل شد.

وی هدف اصلی گشت جاده‌ای را ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای دانست و ادامه داد: با افزایش بازدیدهای میدانی و گشت‌های کنترل و نظارت به منظور کنترل دقیق رانندگان ناوگان حمل و نقل مسافری در محورهای مواصلاتی پرخطر و پرتردد از تکرار تخلف و خسارت به جان و مال مردم جلوگیری شده است و این امر با همکاری پلیس راه ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری‌ و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با تأکید بر گشت کنترل و نظارت جاده‌ای در پاسگاه‌های پلیس راه گفت: گشت‌های نظارت جاده‌ای با هدف شناسایی نواقص و عوامل آسیب‌رسان به ایمنی راه و نیز سرعت‌بخشی به رفع نواقص از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند که بر اساس آمار احصا شده در مهرماه 350 نفر ساعت کنترل جاده‌ای انجام شده است.

رجایی‌فرد با اشاره به اهمیت ارتقای ایمنی در ناوگان عمومی جاده‌ای بیان کرد: اعتقاد داریم که تلفات حتی یک نفر نیز زیاد است و ازاین‌رو ایمنی سفر به عنوان یک وظیفه ملی در بخش حمل‌ونقل عمومی است که باید توسعه یابد و در ساعت‌های پایانی شب و ابتدایی روز نظارت‌ها تشدید شده تا مشکلات روند کاهشی داشته باشند.

وی بیشترین تخلفات کشف‌شده را مربوط به نبستن کمربند ایمنی و جابجایی مسافر اضافه دانست و خاطرنشان کرد: مسافران حمل و نقل عمومی می‌توانند در صورت نارضایتی و وجود هرگونه مشکل در بازه سفر را با مراجعه به سامانه ۱۴۱ در بخش ثبت شکایات مسافران حمل و نقل عمومی ثبت کنند تا در اسرع وقت مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول