اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

استرالیا در آموزش نیروهای اوکراینی شرکت می‌کند

استرالیا روز چهارشنبه اعلام کرد،‌ نظامیانش را با هدف شرکت در برنامه آموزش نیروهای اوکراینی در انگلیس، به آنجا اعزام می‌کند.

استرالیا در آموزش نیروهای اوکراینی شرکت می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نخست‌وزیر استرالیا برنامه کشورش را برای استقرار نظامیان خود در بریتانیا با هدف مشارکت آنها در یک برنامه چندملیتی آموزش نیروهای اوکراینی و همچنین اختصاص تعداد بیشتری از نفربرهای زرهی «بوش‌مستر» برای کمک به اوکراین اعلام کرد.

به گزارش شبکه «ای.بی.سی نیوز»، «آنتونی آلبانیز»، نخست وزیر استرالیا گفت، ۷۰ پرسنل «نیروی دفاعی استرالیا» به برنامه آموزشی چندملیتی که تحت رهبری بریتانیا برای نیروهای اوکراینی اجرا می‌شود خواهند پیوست اما نظامیانش وارد خاک اوکراین نخواهند شد.

آلبانیز گفت: «استرالیا صراحتاً حمایت دو حزبی خود از اوکراین و محکومیتش علیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را ابراز کرده است.»

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، این نخست وزیر استرالیا که کشورش در موج مداوم کمک‌های غربی‌ها به اوکراین برای مقابله با روسیه مشارکت دارد ادعا کرد: «ما به ایستادگی به نفع آزادی و دموکراسی ادامه خواهیم داد.» نخست وزیر استرالیا گفت به بهانه «امنیت عملیاتی» تاریخ استقرار این نیروها را اعلام نمی‌کند.

«ریچارد مارلز»، وزیر دفاع استرالیا نیز مدعی شد: «سربازان ما جزئی از برنامه آموزشی بزرگ در بریتانیا برای کمک به آماده‌سازی همتایان اوکراینی برای جنگ علیه حمله غیرقانونی و غیرموجه روسیه خواهند بود.»

بر اساس گزارش شبکه ای.بی.سی نیوز، استرالیا همچنین برنامه ارسال ۳۰ دستگاه خودرو نفربر زرهی بوش‌مستر علاوه بر ۶۰ دستگاهی که قبلا به کی‌یف فرستاده را دارد.

وزیر دفاع استرالیا گفت: «خودروهای بوش‌مستر در سطحی گسترده توسط نیروهای مسلح اوکراین  مورد استفاده قرار گرفته‌اند و رئیس جمهور، وزیر دفاع و سفیر اوکراین برای دریافت تعداد بیشتری از این نفربرها درخواست داده‌اند.»

کشورهای غربی از زمان شروع عملیات ویژه ارتش روسیه در اوکراین در ماه فوریه که در واکنش به نادیده گرفته شدن منافع امنیتی مسکو توسط ناتو و ادامه سیاست تحریک آمیز گسترش این ائتلاف نظامی به اجرا در آمد، به ارائه انواع کمک‌ها به اوکراین با هدف مقابله با روسیه پرداختند. حامیان غربی اوکراین هر چند تا چند هفته‌ قبل مدعی در مسیر شکست قرار داشتن عملیات ویژه ارتش روسیه در اوکراین شده بودند، اما در پی اجرای موجی از حملات موشکی و پهپادی گسترده روسیه در اوایل اکتبر به مواضع متعدد در پایتخت و چند شهر جنوب و غرب اوکراین، باز طبق روال همیشگی خود، بر طبل تشدید خصومت با سیاست کهنه شده تشدید تحریم‌ها علیه مسکو و افزایش حمایت‌ها از اوکراین کوبیدند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول