اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

بالاتر از شهادت

حضور تحسین‌برانگیز و شجاعانه سخنگوی دولت در بین معترضان و منتقدین اغتشاشات اخیر مخصوصاً در برخی مراکز علمی و برخورد اخلاقی و منطقی ایشان حکایت از ظرفیت‌های بالای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد.

بالاتر از شهادت

خبرگزاری فارس، یادداشت - محمد بابازاده - 1. در صدر اسلام سران قریش (ابوسفیان و ابوجهل و اخنس بن شریق) براى شنیدن صدای تلاوت قرآن مخفیانه کنار خانه پیامبر(صلى الله علیه وآله) می‌آمدند و هر کدام در گوشه‌اى پنهان شده، بى آنکه دیگرى باخبر باشد، تا طلوع فجر به تلاوت قرآن گوش می‌سپردند و قبل از طلوع متفرق می شدند. یک بار در مسیر برگشت همدیگر را دیدند هر کدام به نحوى، دیگرى را سرزنش کردند: که اگر این کارتکرار شود سفیهان قریش افکارى برایشان پیدا مى‌شود!

شب بعد دوباره هنگام متفرق شدن یکدیگر را مشاهده کردند و دوباره مثل شب قبل یکدیگررا سرزنش کرده و قرارگذاشتند تکرار نکنند، شب سوم نیز همین مسئله تکرار شد، و هنگامى که یکدیگر را بار دیگر ملاقات کردند، گفتند: ما از اینجا تکان نمى‌خوریم تا عهد و پیمان ببندیم و براى همیشه این کار را ترک کنیم، سرانجام پیمان بستند و متفرق شدند (سیره ابن هشام، ج1، ص337)

حقیقت ناب نهفته در منطق قرآن‌ به صورت معجزه‌آسایی قلب‌ ‌ا را تسخیر می‌کرد لذا مشرکان چاره کار را در این دیدند که بگویند «گوش به این قرآن فرا ندهید؛ و به هنگام تلاوت آن جنجال کنید، شاید پیروز شوید!(28فصلت)

2. بی‌شک انقلاب اسلامى ایران با بهره‌گیری از معارف ناب محمدی در قالب جمهوری اسلامی ایران بروز و ظهور یافته و همواره برخوردار از منطق و برهان الهی بوده است. عقلانیت و منطق بی‌بدیل رهبران انقلاب (خمینی‌کبیر و خامنه‌ای عزیز) بارها دشمنان را به اعتراف واداشته و مستأصل نموده است.

3. فرار آشوبگران از گفتگو با نیروهای ارزشی و مدافعان انقلاب مخصوصا سخنگوی دولت و جنجال‌آفرینی در جلسات ایشان در دانشگاه‌های مختلف مصداقی از آیه28 سوره فصلت می‌باشد. اینان در مقابل منطق اسلام و معارف فطری آن نمی‌توانند سخنی داشته باشند و علی‌رغم میل فطری به حقیقت، جنجال‌آفرینی را پیش گرفته‌اند.

4. حضور تحسین‌برانگیز و شجاعانه سخنگوی دولت در بین معترضان و منتقدین اغتشاشات اخیر مخصوصاً در برخی مراکز علمی و  برخورد اخلاقی و منطقی ایشان حکایت از ظرفیت‌های بالای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد و لازم است از طرف دیگر مسئولین در سطوح مختلف تکرار شود. شاید به جرات بتوان گفت یکی از اصلی‌ترین کلیدهای حل مشکلات کنونی توسل به جهاد تبیین مخصوصاً از طرف مسئولین است. امروز حضور در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی و تنویر افکار مردم بالاتر از شهادت در میدان نبرد است. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول