اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

ادعای تایوان: چین حملات دیپلماتیک را افزایش می‌دهد

وزیر خارجه تایوان با ادعای افزایش احتمالی فشارهای چین علیه این جزیره، گفت تعدادی از کشورهای متحد تایپه، تحت فشار پکن دیگر روابط دیپلماتیک مستقیم با تایوان نخواهند داشت.

ادعای تایوان: چین حملات دیپلماتیک را افزایش می‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تنش‌های تایوان با چین و تلاش‌های این جزیره برای کسب مشروعیت جهانی درباره جدایی‌طلبی خود از این کشور، این بار تایپه مدعی افزایش حملات دیپلماتیک پکن شد.

«جوزف وو» وزیر خارجه تایوان امروز (چهارشنبه) ادعا کرد دولت پکن قصد دارد حملات دیپلماتیک خود علیه تایوان را از طریق هدف قرار گرفتن کشورهایی که با این جزیره روابط دیپلماتیک مستقیم دارند، افزایش دهد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وو طی گزارشی به پارلمان تایوان گفت انتظار دارد چین «تهدیدهای امنیتی و سرکوب دیپلماتیک» خود را افزایش دهد و متحدان این جزیره را از ادامه همراهی با آن بازدارد.

این مقام تایوانی مدعی شد که اطلاعاتی از برخی منابع خود به‌دست آورده‌اند مبنی بر اینکه چین تلاش‌های خود را تشدید کرده تا کشورهایی که تایپه را به رسمیت می‌شناسند، مجاب به تغییر رویکرد به سمت پکن کند.

وو همچنین افزود: «چالش‌های دیپلماتیکی که با آن روبه‌رو هستیم، بزرگ و بزرگتر می‌شوند. انتظار هم داریم که مشکلات ما دشوارتر شوند. تاکنون شش کشور، تایید رسمی خود از تایپه را به پکن تغییر داده‌اند که یعنی تایوان حق داشتن روابط دولت به دولت با دیگر کشورها را ندارد».

به نوشته رویترز، هم‌اکنون فقط ۱۴ کشور که اکثر آنها دولت‌های فقیر و کشورهای در حال توسعه در مناطق اقیانوس آرام، دریای کارائیب و آمریکای لاتین هستند، دولت محلی تایوان را به‌رسمیت شناخته و با آن روابط دیپلماتیک مستقیم دارند.

این ادعاها در حالی است که حزب حاکم چین روز شنبه بر اساس قطعنامه‌ای که در پایان کنگره حزب کمونیست چین که دو بار در هر دهه برگزار می‌شود، منتشر شد، مخالفت خود با استقلال تایوان را در قانون اساسی گنجاند. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/م/ ت 78

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول