اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ورود قایق‌های تندروی فرانسوی به ناوگان نیروی دریایی سعودی

عربستان سعودی از تحویل اولین نمونه‌های قایق‌های تندروی فرانسه «کواچ» و آغاز به کار گیری آن در ناوگان نیروی دریایی خود خبر داد.

ورود قایق‌های تندروی فرانسوی به ناوگان نیروی دریایی سعودی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروی دریایی عربستان سعودی اعلام کرد که اولین نمونه‌های قایق‌های تندروی فرانسوی «کواچ» ( Quach ) را از این کشور تحویل گرفته است و این قایق‌ها فعالیت خود را در ناوگان نیروی دریایی سعودی آغاز کرده‌اند.

به نوشته وبگاه عربیک دیفنس، «یحیی العسیری» فرمانده ناوگان منطقه غربی نیروی دریایی عربستان سعودی روز سه شنبه (دیروز) از اولین گروه از این قایق‌ها دیدن کرد و پرچم این کشور را بر روی آن‌ها نصب کرد.

او مدعی شد که ورود این قایق‌های تندرو با موتورهای پر سرعت و با توانایی مانورپذیری بالا، می‌تواند سطح آمادگی نظامی و امنیتی نیروی دریایی عربستان را ارتقا بخشد و از منافع راهبردی و حیاتی این کشور در آب‌های منطقه محافظت کند.

منابع خبری سعودی اشاره‌ای به این که چه تعداد از این قایق‌ها تحویل نیروی دریایی این کشور شده است، نکرده‌اند.

 

به گفته رسانه‌های سعودی، این شناورهای دریایی ترکیبی پیچیده از سیستم‌های الکترونیکی مانند دستگاه‌های ردیابی، حسگرهای نوری و حرارتی، تبادل اطلاعات و ناوبری دریایی را دارا هستند که آن‌ها را برای عملیات‌های جست‌وجو و رصد تونمند می‌کند.

 

قایق‌های تندروی کواچ همچنین دارای سیستم توپخانه‌ای با پوشش ۳۶۰ درجه‌‌ای و یک سامانه پیشرفته برای موشک‌های نقطه‌زن است و در عملیات‌های مداخله سریع، حفظ امنیت دریایی و حفاظت از تأسیسات دریایی به کار گرفته خواهند شد.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول