اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

توزیع ۱۶ هزار تن بذر کشت در همدان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: تاکنون 16 هزار تن انواع بذر کشت تامین و تدارک شده است.

توزیع ۱۶ هزار تن بذر کشت در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان محمدشهرام پرورش ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظها کرد: ۱۶ هزار تن انواع بذر کشت تامین و تدارک دیده شده که ۱۳ هزار تن آن قابلیت استحصال دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶ هزار تن بذر دیم و آبی در استان توزیع شده و ۷ هزار تن در انبارها ذخیره شده است افزود: با توجه به پیش‌بینی‌ها مبنی بر پاییز خشک سال جاری استفاده از بذور مناسب و بیمه محصولات می توانید نقش خوبی را در تامین محصولات استراتژیکی چون کلزا، گندم و جو داشته باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی  استان همدان یادآور شد: تولید بذر استان توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و در استان هشت واحد تولیدکننده بذر فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به تامین و تدارک کودهای شیمیایی تصریح کرد: سبد خوبی از کود و بذر در استان تامین و تدارک شده و امسال نیز ۷۲ هزار و ۵۲۷ تن انواع کود شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه تهیه و ۴۴ هزار و ۳۲۹ تن بین کشاورزان توزیع و ۲۸ هزار و ۱۹۸ تن نیز ذخیره شده است.

انتهای پیام/۸۹۰۳۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول