اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

انتقال حساب‌های مالی ۵۳ معدن کار خراسان جنوبی به بانک‌های استان

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند از انتقال حساب بانکی ۵۳ معدن کار خراسان جنوبی به استان خبر داد و گفت: پیگیر هستیم مابقی معدن کاران نیز برای رعایت حقوق عامه، حساب‌های بانکی شان را به بانک‌های خراسان جنوبی منتقل کنند تا منفعت آن نصیب مردم ما شود و بانک‌ها نیز بتوانند تسهیلات بهتر در این زمینه پرداخت کنند.

انتقال حساب‌های مالی ۵۳ معدن کار خراسان جنوبی به بانک‌های استان

به گزارش خبرگزاری فارس از ییرجند، حجت‌الاسلام علی نسایی‌زهان دادستان عمومی و انقلاب بیرجند امروز در کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه دادگستری خراسان جنوبی اظهار داشت: با وجود دارا بودن معادن فراوان در سومین استان پهناور کشور پرونده‌های متعددی در خصوص مشکلات معدن‌کاران وجود دارد.

وی افزود: تاکید و تلاش ما بر رسیدگی به حقوق مردم است و رسیدگی به پرونده های معادن و معدن کاران از الویت های دادگستری خراسان‌جنوبی می‌باشد.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی بیرجند تصریح کرد: کمبود نقدینگی، نبود بازار فروش مناسب و مستهلک شدن ماشین آلات را می‌توات از جمله مشکلات معدن کاران خراسان جنوبی برشمرد.

حجت‌الاسلام نسایی‌زهان یادآور شد: ۵۲۷ معدن فعال و ۲۱۳ معدن غیر فعال در خراسان‌جنوبی وجود دارد که مقرر شد بانک‌ها پروانه بهره برداری ۵۲۷ معدن فعال استان را برای اعطای تسهیلات بپذیرند در غیر این صورت برای مدیران بانک‌ها ترک فعل محسوب خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: معادن خراسان‌جنوبی باید دارای مسئول فنی باشند و در معادن ایمنی لازم و حفظ جان مردم در نظر گرفته شود و بر معادن باید نظارت دقیق صورت گیرد و ما نیز تلاش کنیم مانع خام فروشی مواد معدنی استان شویم.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند گفت: از مدیران معادن فعال باید تقدیر کرد و معادن تعطیل نیز باید با کمک و همراهی مسئولان راه اندازی شوند.
حجت‌الاسلام نسایی‌زهان بر ضرورت بررسی و رسیدگی خسارات وارده معادن خراسان‌جنوبی بر ساکنان اطراف معادن و محیط زیستی و طبیعی تاکید کرد.

وی گفت: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده بیش از ۹۰ پرونده مالیاتی مربوط به معدن کاران خراسان جنوبی در سایر استان‌های کشور وجود دارد که در استانی غیر از خراسان جنوبی تشکیل حساب بانکی داده اند و این در حالی است که با توجه به از بین رفتن زیرساخت‌ها و منابع طبیعی استان ما، سود و بهره حساب‌های مالی آن‌ها نصیب سایر استان‌ها می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند متذکر شد: ۵۳ معدن کار خراسان جنوبی حساب بانکی و پرونده مالیاتی خود را به استان منتقل کرده اند و پیگیر هستیم مابقی معدن کاران نیز برای رعایت حقوق عامه، حساب‌های بانکی شان را به بانک‌های خراسان جنوبی منتقل کنند تا منفعت آن نصیب مردم ما شود و بانک‌ها نیز بتوانند تسهیلات بهتر در این زمینه پرداخت کنند.

مهدی رحیمی بازرس کل خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: خام فروشی در حوزه معادن از جمله گزارش‌هایی بوده که به انجام رساندیم و پیشنهادات را به اداره صمت استان ارجاع داده‌ایم.

وی افزود: ایمنی مباحث معادن خراسان جنوبی نکته قابل توجهی است که درخواست رسیدگی به آن را داریم.

بازرس کل خراسان جنوبی تصریح کرد: برداشت‌های غیرقانونی از معادن و دپوی مواد معدنی مکشوفه در استان گزارش و بلاتکلیف مانده است و از اداره صمت استان تقاضا داریم مواد کشف شده‌ی بلاتکلیف را تعیین تکلیف کنند.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول