اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

صولت مرتضوی:‌ 570 هزار فرصت شغلی تاکنون ثبت، رصد و راستی آزمایی شده است

وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه برای ایجاد بیش از یک میلیون و 200 هزار فرصت شغلی برنامه‌ریزی شده، گفت: 570 هزار فرصت شغلی تاکنون ثبت، رصد و راستی‌آزمایی شده است.

صولت مرتضوی:‌ 570 هزار فرصت شغلی تاکنون ثبت، رصد و راستی آزمایی شده است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی عصر امروز (سه شنبه سوم آبان) در تشریح جلسه شورای عالی اشتغال که به ریاست آیت‌الله رئیسی برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه هشتاد و سومین شورای عالی اشتغال ‌و‌‌ سومین جلسه این شورا در دولت سیزدهم بود.

وی افزود: خوشبختانه عملکرد اشتغال در کشور براساس اسناد بالادستی و وعده های داده شده یک میلیون فرصت شغلی یک برش ملی و برش استانی داده شده و برای ایجاد بیش از یک میلیون و 200 هزار فرصت شغلی برنامه ریزی شده است.

وزیر کار با بیان اینکه تا به امروز 700 هزار فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شده است، تصریح کرد: این میزان بیش از 50 درصد تعهد دولت سیزدهم است. خوشبختانه در سامانه رصد و اشتغالی که سروران بزرگوارمان ارائه کردند 570 هزار فرصت شغلی تاکنون ثبت، رصد و راستی آزمایی شده است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی سایر دستگاه‌ها برای سایر فرصت‌های شغلی تا سقف تعهد هم پیش‌بینی شده است.

مرتضوی فرصت‌های شغلی ایجاد شده را در سراسر کشور اعلام و بیان کرد: این مشاغل در سراسر کشور ایجاد شده است و آنچه اهمیت دارد این است که استان‌هایی که ضریب اشتغال آن‌ها از میانگین کشوری پایین‌تر بوده است، در این برش پیشرفت‌های خوبی داشتند. استان های محروم از جمله سیستان و بلوچستان فرصت‌های شغلی بسیار خوبی ایجاد شده است.

وزیر کار با اشاره به مصوبات جلسه امروز شورای عالی کار اعلام کرد: امروز 9 مصوبه داشتیم که عمدتاً در راستای تجهیز و تامین منابع و توزیع استانی بود. در این جلسه، به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها اختیاراتی داده شد.

وی ادامه داد: دیگر دستور این جلسه، تعیین تکالیف برای نهادهای حمایتی بود. همچنین برای وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سایر دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف شد. مقرر شد وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی آیین‌نامه‌هایی را در جهت توسعه همه‌جانبه اشتغال در کمترین زمان تنظیم و در بازه زمانی کوتاه به شورای عالی اشتغال تقدیم کند.

وزیر کار در پایان با اشاره به تاکیدات رئیس‌جمهور در شورای عالی اشتغال تصریح کرد: تاکیدات آقای رئیس‌جمهور در این جلسه بسیار حائز اهمیت بود و ایشان تاکید کرد که باید همه دستگاه‌های اجرایی در حوزه اشتغال فعالیت کنند و امر اشتغال در وزارتخانه به قرارگاه اشتغال تبدیل شود.

پایان پیام/ ت 63

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول