اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

میزبانی برلین از کنفرانس بازسازی اوکراین

کنفرانس بین‌المللی بازسازی اوکراین به میزبانی دولت آلمان به عنوان رئیس دوره‌ای گروه 7 و کمیسیون اروپا در برلین آغاز به کار کرد.

میزبانی برلین از کنفرانس بازسازی اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به رغم خبرساز شدن اعتراضات در کشورهای مختلف اروپایی به دلیل تورم و افزایش شدید بهای انرژی، آلمان و کمیسیون اروپا نشستی را در برلین برای افزایش کمک‌ها به اوکراین برگزار کردند.

کمیسیون اروپا در تارنمای اینترنتی خود گزارشی درباره کنفرانس بین‌المللی برای بازسازی اوکراین منتشر کرد؛ کنفرانسی که از امروز سه شنبه در برلین آغاز به کار کرده است.

طبق گزارش این کمیسیون، کنفرانس بین‌المللی بازسازی اوکراین در برلین به میزبانی «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان به عنوان رئیس دوره‌ای گروه 7 و «اوئرسلا فن درلین» رئیس کمیسیون اروپا در برلین آغاز به کار کرد.

 به گفته کمیسیون اروپا، «این کنفرانس گام مهم دیگری در سلسله رویدادهای جهانی است که نشان دهنده حمایت ناگسستنی کمیسیون اروپا و جامعه بین‌المللی از اوکراین در مواجهه با جنگ تجاوزکارانه بی دلیل و غیرموجه روسیه است».

بنا بر گفته این نهاد اجرایی اتحادیه اروپا، کنفرانس بازسازی اوکراین در برلین «نشاندهنده این است که کمیسون اروپا و جامعه بین‌المللی به حمایت از اوکراین فراتر از نیازهای فوری آن و همچنین در مسیر پیوستن (اوکراین) به اتحادیه اروپا ادامه خواهند داد».

اورسلا فن درلین رئیس کمیسیون اروپا به عنوان اولین سخنران در این کنفرانس ضمن محکوم کردن روسیه، بر تداوم حمایت اروپایی‌ها از اوکراین تاکید کرد.

او گفت: «مردان و زنان شجاع اوکراینی برای استقلال خود و نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین مبارزه می‌کنند. ما تا هر زمانی که طول بکشد در کنار اوکراین خواهیم بود. راه بازسازی همزمان در مسیر اوکراین به سوی چشم انداز خود برای تبدیل شدن به کشوری مدرن‌تر، دموکراتیک‌تر و مرفه‌ترقرار دارد. هر یورو، دلار، پوند و ینی (واحد پول ژاپن) که خرج می‌شود، سرمایه گذاری روی اوکراین و ارزش‌های دموکراتیک در سراسر جهان خواهد بود».

اولاف شولتز صدراعظم آلمان به عنوان دومین سخنران کنفراسن بازسازی اوکراین در برلین پشت تریبون رفت و در سخنرانی خود وعده ادامه حمایت‌ برلین از کی‌یف را تکرار کرد.

«دنیس شمیهال» نخست‌وزیر اوکراین که برای شرکت در این کنفراسن به بریلن سفر کرده است، در پیامی توییتری از رئیس کمیسیون اروپا و صدارعظم آلمان بابت برگزایر و میزبانی این کنفرانس تشکر کرد.

این مقام ارشد اوکراینی هفته گذشته ضمن قدردانی از اورسلا فن درلین رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرده بود که اتحادیه اروپا دو میلیون یوروی دیگر به اوکراین کمک کرد (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول