اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

طرح نشر ارزش‌های دفاع مقدس در راه‌ها اجرا می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان گفت: طرح نشر ارزش‌های دفاع مقدس در محورهای ارتباطی این استان در راستای «جهاد تبیین» اجرا می‌شود.

طرح نشر ارزش‌های دفاع مقدس در راه‌ها اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، احسان منصورکیایی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان پیش از ظهر امروز در دیدار با سرهنگ محمدحسن ‌سلامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت در دین و جامعه، فرهنگ و ادبیات ما از جایگاه و درجه و معنای والایی برخوردار بوده و عملکرد اداره کل حفظ و آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در این خصوص ستودنی است.

وی، حمل‌ونقل جاده‌ای را پشتیبان جبهه‌های جنگ در دوران دفاع مقدس دانست و توضیح داد: رانندگان در دوران دفاع مقدس بیشترین نقش را در جابه‌جایی رزمندگان داشتند و از سوی دیگر، در بخش راهسازی و مهندسی نیز با همت مهندسان توانمند کشورمان، مسیرهای بسیار زیادی ایجاد شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان افزود: این ایثار و رادمردی انقلاب امروزه نیز استمرار دارد و شاهد این موضوع هستیم که راهداران و رانندگان در جاده‌ها همچنان با جان‌فشانی خود در خدمت مردم هستند.

وی یادآور شد: اگر امروزه رشادت‌ها و خدمات شهدا و ایثارگران برای زنده نگه‌داشتن اسلام و جامعه اسلامی آن‌طور که نیاز است، به مردم معرفی نشود، الگوهایی غیرواقعی جایگزین این فداکاری و ازخودگذشتگی‌ها خواهد شد.

منصورکیایی با تأکید بر ضرورت حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد: دفاع مقدس ما در این استان به لحاظ شرایط کریدوری خاص آن و هم‌جواری با مشهد مقدس متفاوت بوده و در حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، این تفاوت باید به‌درستی مشخص و گویا باشد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان اضافه کرد: ایجاد ساختاری مناسب و منسجم برای اطلاع‌رسانی محتواهای فرهنگی و هنری مرتبط با دفاع مقدس در رئوس برنامه‌های اطلاع‌رسانی اداره کل قرار دارد و در چارچوب وظایف مربوطه از هیچ‌گونه اقدامی در جهت پیشبرد اهداف و فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و قدرشناسی از شهدای والامقام نظام مقدس جمهوری اسلامی دریغ نخواهیم کرد.

منصورکیایی، نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جاده‌ها را در راستای «جهاد تبیین» عنوان کرد و گفت: با بررسی میزان تردد ناوگان ترانزیت در محورهای استان و تعمیم ریشه‌های انقلاب به رانندگان ترانزیت، می‌توان فضای تبلیغی دشمن را کوچک‌تر کرد و اهداف اصلی انقلاب را حتی به خارج از کشور انتقال داد.

سرهنگ محمدحسن ‌سلامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان نیز با تأکید بر ضرورت آشنایی رانندگان جوان با تلاش و مجاهدت رانندگان دفاع مقدس متذکر شد: برگزاری دوره آموزشی ضمن خدمت کارکنان جوان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در انتقال فرهنگ و معارف دفاع مقدس بسیار بااهمیت است و انتظار داریم توجه لازم در این زمینه صورت گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: فعالان حمل‌ونقل نقش غیرقابل انکاری در تمامی مقاطع داشته و دارند و لازم است نقش آنان در دوران دفاع مقدس جمع‌آوری، مستندسازی و تدوین شود.

در پایان تفاهمی برای برپایی نمایشگاه جانبی هفته حمل‌ونقل و روز جهانی مقاومت صورت گرفت.

انتهای پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول