اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

تکمیل پروژه باغ راه حضرت فاطمه (س) نیازمند توافق با راه آهن

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه همچنان شاهد وجود مشکلات و موانعی برای پروژه باغ راه حضرت زهرا (س) هستیم؛ گفت: رفع موانع موجود نیاز به ورود جدی شهردار و توافق با راه آهن دارد.

تکمیل پروژه باغ راه حضرت فاطمه (س) نیازمند  توافق با راه آهن

به گزارش خبرنگار فارس، اعضای شورای شهر در صدمین جلسه علنی شورای شهر ششم با اعلام تذکراتی نسبت به  چالش های روز شهری واکنش نشان دادند.

علیرضا نادعلی سخنگو و نایب رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه مطابق طرح چهارشنبه های فرهنگی مورخ 27 مهرماه از منطقه 17 شهرداری تهران بازدید کرده و علیرغم تذکرات و پیگیری های صورت گرفته اعضای شورای شهر همچنان شاهد وجود مشکلات و موانعی برای پروژه باغ راه حضرت زهرا (س) در این منطقه هستیم، تاکید کرد: وجود سوله‌های صنعتی رها شده راه آهن در میان باغ راه عملاً باعث شکل گیری آسیب های اجتماعی نظیر تجمع معتادین در سوله ها و نارضایتی مردم منطقه شده است. پروژه ای که برای افزایش سرانه های فرهنگی و فضای سبز منطقه برنامه ریزی شده بود اینک با برجا ماندن موانعی که ذکر شد، خود تبدیل به یکی از معضلات مهم منطقه شده است.

نادعلی ادامه داد: علیرغم پیگیری های شهردار منطقه و همکارانشان به نظر می رسد رفع موانع موجود نیاز به ورود جدی شهردار تهران و حصول توافقات اجرایی با راه آهن کشور جهت به ثمر رساندن این پروژه مهم و گزارش به شورای اسلامی شهر تهران دارد.

وی افزود: چندین سال است شهروندان منطقه ۱۷ و ۱۸ درگیر این موضوع هستند و به شدت فرسایشی شده است و اگر این مشکل میان مدیریت شهری و راه آهن حل شود می تواند کمک شایانی به شهروندان تهرانی باشد و امیدوارم نفع مردم در نظر گرفته شود.

علی اصغر قائمی عضو شورای شهر تهران نیز  اظهار کرد: در قانون بودجه ۱۴۰۱ کشور سلسله تکالیفی وجود دارد که دامنه شمول آن متوجه نهادهای دولتی از جمله شهرداری است.

وی با اشاره به بند تبصره ۲ این قانون گفت: در این بند تصریح شده کلیه نهادهای دولتی سامانه جامع منابع انسانی و حقوق و دستمزد را به سامانه پاکنا متصل کنند و هدف آن شفاف سازی خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: هدف این سامانه برای آن دسته از افرادی است که جا به جا می‌شوند و مهلت اجرای این قانون تا پایان اردیبهشت بوده است.

قائمی ادامه داد: شهرداری تهران ۸ ماه است که این این کار را انجام نداده و باید هرچه سریع‌تر این اتصال انجام شود.

سید احمد علوی عضو شورای ششم شهر تهران با اشاره به برگزاری جشنواره ایران عزیز گفت: این جشنواره ‌نشان داد که برنامه ریزان حوزه فرهنگی، اجتماعی و گردشگری کشور می توانند به دور از هر بهانه با یک برنامه ریزی مناسب حتی در شرایط حال یک رویداد مناسب را اجرا کنند و این اقدام می‌طلبد که مسئولان از بهانه تراشی فاصله بگیرند.

وی افزود: برگزاری رویداد ها را برای برخی مسائل نباید عقب بیندازیم.

علوی با اشاره به اجرا نشدن مصوبه شورای شهر در ایجاد سازمان گردشگری شهرداری تهران گفت: یک سال است این موضوع را پیگیری می کنیم اما به جوابی نرسیدیم و زمان مدیریت شهری در دوره فعلی به سرعت می گذرد و نباید اجرای یک تصمیم کارشناسی معطل مسائل داخلی زیرمجموعه های شهرداری شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول