اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شریف:‌ مماشات با خشونت‌طلبان جفا به عموم دانشجویان است

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شریف در بیانیه‌ای تاکید کرد: مماشات با هرکدام از خشونت‌طلبانی که با رفتار‌هایی غیر انسانی، برهم زننده نظم و آرامش دانشگاه شده‌اند، جفایی به عموم دانشجویان و ساحت دانشگاه است و باعث جری‌تر شدن آن‌ها می‌شود.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شریف:‌ مماشات با خشونت‌طلبان جفا به عموم دانشجویان است

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل  دانشگاه صنعتی شریف در پی اتفاقات روز یکشنبه این دانشگاه بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: در یک ماه اخیر دانشگاه صنعتی شریف بستر اغتشاشات و اعتراضات مختلفی بود که با هر تدبیر و شیوه‌ای به دو هفته اخیر و شروعی فضایی آرام و نخبگانی برای گفتگو و همفکری رسید. در شرایطی که دانشگاه به سمت آرامش می‌رفت، معترضینی که رفته رفته مشخص شد خواسته اصلی‌شان نه حجاب است، نه گشت ارشاد؛ بستر جدیدی برای حضور و نمایش خود پیدا کردند.

این بیانیه با ابراز تاسف از برخی دغدغه‌های دانشجویان می‌نویسد: ناظر به فضای این روز‌های دانشگاه صنعتی شریف، فقط باید تاسف خورد که اگر عده‌ای در آن، به جای گسترش مرز‌های دانش و جستجو به دنبال حل مسائل کشور، نهایت دغدغه‌شان هم‌سُفرگی دختر و پسر باشد؛ آن هم در دانشگاهی که زمانی سمبل خرد و نخبگی بود. اما اگر آن‌طور که از فهم و درک یک شریفی انتظار می‌رود، مسئله اختلاط سلف دانشگاه، صرفا بستری جدید برای اعتراضات قبل بود.

بیانیه مذکور با اشاره به بند ۱۱ مصوبه ۶ مرداد ۱۳۶۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر غیرقانونی بودن اختلاط سلف دانشگاه می‌افزاید: متولی نظارت بر این قانون، دانشگاه و حراست آن است. مسیر عقلانی و قانونی برای آن‌هایی که دنبال تغییر قانون هستند، مشخصا از تغییر قانون‌گذار می‌گذرد.

این بیانیه در ادامه خطاب به آن‌هایی که از طریق قانون‌شکنی و اغتشاش به دنبال مخالفت با قانون هستند نوشت: انتظار برخورد و پیگیری قضایی از جانب مجریان قانون، امری طبیعی است و خلاف آن، غیرمنطقی. اگر اعتراض به قانونی، با تجمع و شعار و هنجارشکنی قابل پذیرش باشد، بالطبع دفاع از قانون با تجمع و بدون خشونت، منطقی‌تر و مقبول‌تر بوده و اعتراض به این دفاع از اساس باطل است.

در ادامه بیانیه آمده است:‌ هیئت رئیسه دانشگاه نیز باید بداند مماشات با هرکدام از خشونت‌طلبانی که با سوءاستفاده از اسم تجمع و اعتراض و با رفتار‌هایی غیر انسانی، برهم زننده نظم و آرامش دانشگاه شده‌اند، جفایی به عموم دانشجویان و ساحت دانشگاه است؛ که باعث جری‌تر شدن آن‌ها می‌شود.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل  دانشگاه صنعتی شریف  در پایان این بیانیه از عموم دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف خواست با هر گرایش و طرز فکری، ورای هرگونه اختلاف نظری، از خشونت‌طلبان بیزاری کرده و اجازه تخریب ساحت دانشگاه را به آن‌ها ندهند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول