اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

سومین کنگره سرداران و شهدای بشرویه برگزار می‌شود

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان بشرویه از برگزاری سومین کنگره سرداران و ۱۵۴ شهید این شهرستان خبر داد.

سومین کنگره سرداران و شهدای بشرویه برگزار می‌شود

سرهنگ مهدی حسنی، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه بشرویه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند با اشاره به برگزاری سومین کنگره سرداران و ۱۵۴ شهید این شهرستان اظهار داشت: برای برگزاری این کنگره از بهمن‌ماه سال گذشته برنامه‌ریزی‌ها آغاز شده و از جمله اهداف آن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح شهرستان، ایجاد روحیه امید با استفاده از تجربیات دفاع مقدس، تجلیل از مقام شهید و شهادت و آشنایی جوانان و نوجوانان با فرهنگ ایثار و شهادت بوده است.

وی با اشاره به رونمایی از کتاب خاطرات شهدای این شهرستان گفت: یکی از مهم‌ترین کاری که در قالب خاطرات رزمندگان و اسناد هشت سال دفاع مقدس شهرستان در راستای برگزاری این کنگره صورت گرفته رونمایی از کتابی با جمع‌آوری تقریبا هزار سند و بالغ‌بر ۳۰۰ خاطره از رزمندگان این شهرستان بوده است.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه بشرویه با بیان اینکه برای فرهنگ‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت با برگزاری جلسات و همایش‌های مختلف با موضوع فرهنگ شهید و شهادت یادواره‌های شهدای اقشار مختلف در سطح شهرستان و همچنین یادواره عملیات‌هایی که رزمندگان شخرستان در آن بیشترین نقش را داشته‌اند برگزار شده است.

حسنی ادامه داد: برگزاری جلسه آبروی محله در سطح محلات و روستاهای شهرستان، برگزاری شب شعر با محوریت دفاع مقدس و با یاد و خاطره شهدا، برگزاری نمایشگاهی در سطح مدارس برای آماده‌سازی فضای مدارس با فرهنگ بزرگ ایثار و شهادت، دیوارنویسی و نقاشی تمثال شهدای شهرستان و فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مقام شامخ شهدا، راه‌اندازی پویش‌های مختلف در فضای مجازی، تدوین کتاب از کویر تا ملکوت، برگزاری مسابقه جمع‌آوری خاطرات شهدا و رزمندگان دفاع مقدس در بین دانش‌آموزان شهرستان، راه‌اندازی کانال ویژه کنگره و پیگیری ساخت نرم‌افزاری با محوریت شهدا، تدوین کتاب سبک زندگی شهدا، تهیه خوراک ویژه کاربران فضای مجازی با محوریت وصیت‌نامه شهدا از دیگر اقداماتی بوده تا بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را در بین جوانان و نوجوانانی که آن دوران را درک نکرده‌اند فرهنگ‌سازی کنیم بوده است.

وی با بیان اینکه در ستاد کنگره سرداران و ۱۵۴ شهید بشرویه بالغ‌بر ۲۰ کمیته برنامه‌ریزی شده و فعالیت‌ها را بر عهده داشته‌اند، یادآور شد: یکی از مباحثی که در کنار برگزاری این کنگره در نظر گرفته شده محرومیت‌زدایی و خدمت به مردم توسط گروه‌های جهادی بوده که این گروه‌ها برای تعمیر منازل محرومان و کمک به عشایر در حوزه‌های مختلف اعزام شده‌اند.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه بشرویه از نصب المان و نماد ایثار در شهر بشرویه خبر داد و افزود: این اقدام به زودی در سطح شهر بشرویه انجام می‌شود.
حسنی در مورد برگزاری نمایش میدانی آزمون ولایت‌مداری و مبارزه با صهیونیست گفت: به جای برگزاری نمایشگاه اجرای نمایش میدانی برنامه‌ریزی و روزهای ۲۷، ۲۸ و ۲۹ مهرماه اجرا و هر شب حدود ۲ تا ۳ هزار بازدیدکننده داشته و بیش‌از ۱۵۰ هنرمند در این نمایش‌ها همکاری داشته‌اند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول