اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

۵۸۱ هزار نفر در سیستان و بلوچستان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان از کاهش هزینه‌های درمانی و توانمند سازی بیمه شدگان و پوشش ۵۸۱ هزار و ۱۷۴نفر از اقشار ضعیف استان به صورت رایگان خبر داد.

۵۸۱ هزار نفر در سیستان و بلوچستان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

به‌گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، شهریار شهرکی امروز در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: اداره بیمه سلامت استان در هفتم مهرماه امسال در پی ناآرامی‌های بوجود آمده دچار حریق شد و به دلیل شدت حریق، طبقات اداره‌کل فروریخت.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان افزود: اولین جلسه شورای اداری در سازمان تامین اجتماعی برگزار و کارکنان توجیه شده، از همان لحظه پاسخگویی به مردم از طریق سامانه های الکترونیک انجام شد و در خدمت‌رسانی به مردم هیچ وقفه‌ای ایجاد نشد.

این مسئول ادامه داد: کمتر از ۴۸ ساعت کارکنان بیمه سلامت در بیمارستان بوعلی استقرار یافته و بعد از آن شروع به کار در این مکان انجام شد.

وی یادآور شد: فعالیت این اداره از ۱۱ مهرماه در بیمارستان بوعلی آغاز شد و از هفته آینده در ساختمان اجاری جدید آغاز خواهد شد.

شهرکی بیان کرد: عملا تمام ارتباطات با سرورهای سازمان بیمه سلامت برقرار شده و تمام خدمات به صورت روتین انجام می‌شود.

وی گفت: این خدمت‌رسانی حاصل یک سری اقدامات بود که از قبل طراحی شده بود و تمام فرایندها در بستر الکترونیک انجام می‌شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان در رابطه با میزان خسارت به این اداره گفت: ۲۴ میلیارد تومان تجهیزات و ۳۰ میلیارد تومان ابنیه این اداره‌کل خسارت دیدند.

این مسئول با بیان اینکه مطالبات سازمان بیمه سلامت به روز است، گفت: امسال ریاست شورای هماهنگی بیمه‌های استان برعهده رئیس بیمه سلامت استان است.

وی ادامه داد: با استفاده از زیرساخت ایجادشده، بسته‌های خدمتی که در استان‌های دیگر ارائه می‌شد در این استان نیز ارایه شد.

شهرکی با اشاره به اینکه ۶۰۰ نفر از زوجین نابارور در استان تحت درمان قرار گرفتند، بیان کرد: در این زمینه با مرکز مولود و اوشیدا قرارداد بسته شده است و تاکنون ۸۱۷ میلیون تومان هزینه درمان ناباروری پرداخت شده است.

وی گفت: آموزش استفاده از سامانه‌های مرتبط با بحث ناباروری را با مراکز طرف قرارداد برگزار شد.

مدیرکل بیمه‌ سلامت استان افزود: بیمه سلامت در اجرای طرح دارویار تاکنون ۶۳ قلم داروی تخصصی و ۲۸ قلم ملزومات پزشکی را تحت پوشش خود قرار داده است.
 
این مسئول تصریح کرد: امسال عقد قرارداد با کلیه ماماهای استان را داشتیم و در حال حاضر با ۲۸ ماما قرارداد داریم.

وی گفت: در تیرماه امسال با اجرای طرح دارویار یک جراحی بزرگ در حوزه دارو در استان صورت گرفت، یک اتفاق برد برد انجام شده منابع مالی تامین و در حال اجرا در استان است.

شهرکی اذعان کرد: در هفته‌های اخیر شیوه‌نامه اجرای اساسنامه صندوق بیمه‌های خاص و صعب‌العلاج ابلاغ شد که دبیری این صندوق در استان به عهده رئیس بیمه سلامت است. 

وی با اشاره به اینکه ۵۹ خدمت توانبخشی ستاره دار در استان اجرا خواهد شد، گفت: سازمان بیمه سلامت ایران به پنجره ملی خدمات هوشمند دولت ملحق شده که حرکت از سمت خدمات الکترونیک به سمت خدمات هوشمند است، در ۶ ماهه امسال بحث عقد قرارداد با پزشکان غیر طرف قرارداد است.

شهرکی بیان کرد: حدود ۷۵ درصد پزشکان استان طرف قرارداد با بیمه سلامت استان بوده و ۱۰۰ درصد پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت استان نیز نسخه الکترونیک اجرا میکنند.

شهرکی خاطرنشان کرد: ۲۷۰ هزار نفر در بحث اجرای طرح بیمه افراد کم برخوردار در استان بیمه شدند و در قانون حمایت از معلولین نیز ۵۳ خدمت تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان از کاهش هزینه‌های درمانی و توانمند سازی بیمه شدگان و پوشش ۵۸۱ هزار و ۱۷۴نفر از اقشار ضعیف استان به صورت رایگان خبر داد.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول