اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

بسترسازی گفت وگوی دانشجویی در دانشگاه‌های همدان/ کرسی‌ آزاداندیشی و تریبون‌ آزاد

مسئول بسیج دانشجویی همدان از پیگیری ایجاد بستر لازم برای گفت وگوهای دانشجویی در دانشگاه‌های همدان خبر داد و گفت: برنامه‌های گفت‌وگومحور از جمله کرسی‌های آزاداندیشی، تریبون‌ آزاد و گفت‌وگوهای دانشجویی نسبت به پاسخ به شبهات ذهنی دانشجویان مد نظر است.

بسترسازی گفت وگوی دانشجویی در دانشگاه‌های همدان/ کرسی‌ آزاداندیشی و تریبون‌ آزاد

حمید پورحسینی؛ مسئول بسیج دانشجویی استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گریزی به برنامه‌های این مجموعه در دانشگاه‌های استان زد و اظهار کرد: بعد از ایام کرونا بازگشایی دانشگاه‌ها را شاهد هستیم و بسیج دانشجویی نیز با حضور دانشجویان برنامه‌های مختلفی داشته که طلیعه آن اربعین حسینی بود.

وی با اشاره به اینکه ستاد اربعین دانشجویی در مجموعه دانشگاهی استان به ریاست دانشگاه بوعلی و به دبیری بسیج دانشجویی فعال شد گفت: ۱۵۰ نفر از دانشجویان خواهر به صورت کاروانی به مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی اعزام شدند و تقریبا ۳۰۰ نفر از دانشجویان نیز توانستند از وام دانشجویی ستاد بهره‌مند شوند.

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان با اشاره به اینکه دانشگاه‌های بوعلی، ملایر، صنعتی و فرهنگیان هر کدام کمک بلاعوض یک میلیون تومانی به زائران اربعین اهدا کردند افزود: در مجموع امور یک‌هزار نفر از دانشجویان برای اعزام به کربلای معلی در اربعین حسینی توسط بسیج دانشجویی استان تسهیل شد.

پورحسینی با تاکید به اینکه بعد از بازگشایی دانشگاه‌ها بسیج دانشجویی چند برنامه شاخص را در سطح استان برگزار کرد گفت: برنامه میثاق دانشجویان با شهدا با حضور حاج حسین یکتا برگزار شد و در مزار شهدای گمنام دانشگاه بوعلی نیز افتتاحیه طرح جامع راه مهندسی را داشتیم که در پنج گام به شرح مسائل کشور و نیازسنجی‌ها پرداخت.

وی بیان کرد: با بازگشایی دانشگاه‌ها شاهد حضور پورشور دانشجویان در دانشگاه‌ها هستیم که علاوه بر برنامه‌های درسی در برنامه‌های فرهنگی و تشکل‌ها مشارکت فعال دارند و در این مدت نشان دادند فضای دانشجویی، فضای علم‌آموزی، اندیشه، تفکر و گفت‌وگو است.

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند دشمن از پیشرفت‌ها و دستاوردهای علمی نخبگان و مجموعه دانشگاهی در انقلاب اسلامی، سخت عصبانی است و به دنبال ضربه به انقلاب از طریق دانشگاه‌هاست.

پورحسینی با اشاره به معرفی پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور در قالب اردوی «راهیان پیشرفت» افزود: دانشگاه محل فعالیت‎های موثر فرهنگی، تشکیلاتی و گفتمانی است و غالب دانشجویان استان در مسائلی نیز که مورد سوال باشد با نقد سازنده و صحیح موارد را به مسئولان گوشزد می‌کنند و مطالبه‌گری از مسئولان را در دستور کار قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه قاطبه دانشجویان استان در عمل اثبات کرده‌اند مسائل را بدون برهم زدن نظم و امنیت عمومی و دانشگاهی مطرح می‌کنند و به دنبال حل مشکل هستند در ادامه گفت: ما نیز به عنوان بسیج دانشجویی به دنبال فراهم کردن بستری برای گفت‌وگوهای دانشجویی هستیم.

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان از برگزاری دوره دانشجویی خط امام(ره) به منظور آشنایی امامین انقلاب در شهر مقدس قم خبر داد و گفت: این مراسم برای ۱۲۰ نفر از دانشجویان به مدت چهار روز در مهرماه برگزار شد.

پورحسینی با بیان اینکه دوره علمی پژوهشی «فراز» نیز برای فعالان علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها برگزار شد و ۴۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان در این دوره شرکت کردند افزود: این دوره که در استان مرکزی برگزار شد برنامه راهیان پیشرفت و بازدید دانشجویان از مجموعه واگن‌سازی شرکت مپنا اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه در این برنامه آنچه مدنظر بوده حضور فعال، موثر و کنشگری دانشجو در دانشگاه است که در سال تحصیلی جاری به آن خواهیم پرداخت گفت: برنامه‌های مختلف در فضاهای فرهنگی، گفتمان‌سازی، علمی، تفریحی و سرگرمی برای دانشجویان نیز تدارک دیده شده است.

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان با بیان اینکه حضور فعال و پرکار و بابرنامه را در این موضوعات خواهیم داشت و مهمترین آنها شامل برنامه‌های علمی، راهیان پیشرفت و طرح‌های هدایت تحصیلی از جمله راه مهندسی، راه سلامت و راه معلمی است تاکید کرد: مباحث فرهنگی، هنری و سبک زندگی نیز در اولویت ماست.

پورحسینی گفت: در فضای گفتمان‌سازی برنامه‌های گفت‌وگومحور از جمله کرسی‌های آزاداندیشی، تریبون‌ آزاد و گفت‌وگوهای دانشجویی نسبت به پاسخ به شبهات ذهنی دانشجویان و مسائل اساسی انقلاب اسلامی از جمله عدالت، آزادی و کرامت انسانی مد نظر است.

وی با اشاره به اینکه به حقوق زنان، مسائل زنان و نگاه اسلام به مسئله زن در خصوص مسائل اصلی گفتمانی نیز توجه شده است افزود: در فضاهای تفریحی و سرگرمی، برنامه شاخص تفرج است که با برنامه‌های مختلف از جمله طبیعت‌گردی پیگیری می‌شود و به موضوعات ورزشی نیز خواهیم پرداخت.

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول