اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

رکود‌ بازار لوازم خانگی در اغتشاشات اخیر/ شرکت‌های تقلبی چطور به بهانه ‌خدمات پس از فروش‌ ‌کلاهبرداری می‌کنند

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی تهران نسبت به ارائه خدمات پس از فروش لوازم خانگی در فضای مجازی توسط کلاهبرداران و شرکت‌های تقلبی هشدار داد.

رکود‌ بازار لوازم خانگی در اغتشاشات اخیر/ شرکت‌های تقلبی چطور به بهانه ‌خدمات پس از فروش‌ ‌کلاهبرداری می‌کنند

اکبر پازوکی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه این روزها بازار لوازم خانگی در رکود کامل است، اظهار داشت: بخش زیادی از رکود بازار طی ماه‌های اخیر ناشی از عدم قدرت خرید مردم است ضمن اینکه اغتشاشات یک ماه گذشته نیز به رکود بازار دامن زد. 

رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی تهران بیان داشت: امیدواریم این مسائل در اخذ مالیات بر درآمد سالانه لحاظ شود و اخذ مالیات هم فشار مضاعفی را بر فعالان بازار وارد نکند. 

وی ‌نسبت به ارائه خدمات پس از فروش توسط شرکت‌های تقلبی و کلاهبردار هشدار داد و گفت: کلاهبرداران با استفاده از عدم آگاهی مردم به عنوان شرکت‌های خدمات پس از فروش به صورت تلفنی با مردم تماس می‌گیرند و اعلام می‌کنند که به عنوان مثال زمان تعویض فیلتر یخچال ساید شما است و با این ترفند فریبکارانه یک فیلتر 100 هزار تومانی را با قیمت یک میلیون تومان به مردم می‌فروشند. 

رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی همچنین به نوع دیگری از کلاهبرداری خدمات پس از فروش اشاره کرد و گفت: برخی کلاهبرداران  نیز در فضای مجازی با عنوان ارائه خدمات پس از فروش ارزان قیمت شرکت‌های لوازم خانگی خارجی مانند ال‌جی، سامسونگ و بوش که از ایران رفته‌اند به فعالیت می‌پردازند و مدعی هستند که خدمات پس از فروش این شرکت‌ها را ارائه می‌کنند. 

وی افزود: مردم نیز بی‌خبر از اینکه این‌ افراد کلاهبردار هستند  برای تعمیر لوازم خانگی خود با این افراد تماس می‌گیرند و از آنجا که برای تعمیرات قیمت بسیار پایینی را اعلام می‌کنند به خانه‌های مردم راه می‌یابند. 

پازوکی اظهار داشت: این کلاهبرداران وقتی که به خانه‌های مردم راه‌یافتند قیمت پایینی را برای تعمیر آن وسیله اعلام می‌کنند و کالای مورد نظر را به اصطلاح به تعمیرگاه منتقل می‌کنند و سپس به به دارنده لوازم خانگی هزینه گزافی را برای تعمیر اعلام می‌کنند و اگر هم دارنده کالا اعلام کند که از تعمیر صرفنظر کرده است کالای مورد نظر را به او پس نمی‌دهند و بابت پس دادن آن هزینه‌ زیادی را مطالبه می‌کنند. 

وی افزود: بر این اساس لازم است مردم دقت داشته باشند تا فریب این کلاهبرداران را نخورد و برای استفاده از خدمات پس از فروش لوازم خانگی به مراکز معتبر مراجعه کنند. 

پایان پیام/ ت 60

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول