اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اسپانیا با اعزام نیروی نظامی جناح شرقی ناتو را تقویت می‌کند

اسپانیا از برنامه خود برای اعزام چندین جنگنده به بلغارستان و رومانی با هدف تقویت جناح شرقی ائتلاف ناتو خبر داد.

اسپانیا با اعزام نیروی نظامی جناح شرقی ناتو را تقویت می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع اسپانیا روز شنبه اعلام کرد، ۱۴ فروند جنگنده ارتش این کشور در ضمن تلاش‌های ائتلاف «ناتو» برای تقویت جناح شرقی این ائتلاف در راستای مقابله با روسیه، عازم بلغارستان و رومانی می‌شوند.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»،دو روز پیش «دیمیتار استویانوف»، وزیر دفاع بلغارستان اعلام کرد، مادرید قصد استقرار هشت جنگنده در کشورش در عرض چند روز را دارد.

بر اساس اعلام دولت اسپانیا، در بازه زمانی اواسط ماه نووامبر و اوایل دسامبر شش جنگنده «یوروفایتر» به همراه ۱۳۰ سرباز ارتش این کشور با هدف آموزش به نیروهای بلغارستانی عازم این کشور می‌شوند.

وزیر دفاع بلغارستان در کنفرانس خبری دو روز قبل خود اظهار کرد، جنگنده‌های یوروفایتر اسپانیا قرار است در تاریخ اول نوامبر ۲۰۲۲ (۱۰ آبان ۱۴۰۱) وارد بلغارستان شوند و تا تاریخ ۲۳ دسامبر ۲۰۲۲ (دوم دی ۱۴۰۱) با مشارکت نیروی هوایی بلغارستان عملیات‌های حفاظت از حریم هوایی را اجرا کنند.

بلغارستان از سال ۲۰۰۴ عضو ائتلاف ناتو است و هم اکنون میزبان حدود ۱۰۰۰ نیروی این ائتلاف که تحت فرماندهی ایتالیا قرار دارند، است.


دولت اسپانیا در اعلامیه خود گفت، هشت فروند جنگنده «اف-۱۸ ام» و ۱۳۰ پرسنل نیروی هوایی نیز در فاصله بین دسامبر ۲۰۲۲ تا مارس ۲۰۲۳ قرار است در چارچوب راهبرد «واکنش و بازدارندگی» ناتو در رومانی عملیات انجام دهند.

در بیانیه دولت اسپانیا تصریح شد، یک رادار تجسس هوایی دوربرد از ۱۷ اکتبر ۲۰۲۲ (۲۵ مهر ۱۴۰۱) در رومانی استقرار پیدا کرده و احتمالا تا اواخر ژوئن ۲۰۲۳ در آنجا خواهد ماند.

کشورهای غربی از زمان شروع عملیات ویژه ارتش روسیه در اوکراین در ماه فوریه که در واکنش به نادیده گرفته شدن منافع امنیتی مسکو توسط ناتو و ادامه سیاست تحریک آمیز گسترش این ائتلاف نظامی به اجرا در آمد، به ارائه انواع کمک‌ها به اوکراین با هدف مقابله با روسیه پرداختند. با این حال در هفته‌های گذشته این کشورها مدعی شده بودند عملیات ویژه ارتش روسیه در اوکراین در مسیر شکست قرار گرفته است. غربی‌ها با وجود این ادعا، در پی حملات موشکی و پهپادی گسترده روسیه در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به مواضع متعدد در پایتخت و چند شهر جنوب و غرب اوکراین، باز طبق روال همیشگی خود، بر طبل تشدید خصومت علیه روسیه با سیاست کهنه شده تشدید تحریم‌ها علیه مسکو و افزایش حمایت‌ها از اوکراین کوبیدند.

دو روز پیش، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه هشدار داد تداوم ارسال تسلیحات از سوی ناتو به اوکراین و رقابتی که بین کشورهای ائتلاف بر سر ارائه انواع حمایت‌های نظامی و تسلیحاتی از کی‌یف به راه افتاده، ناتو را به درگیری نظامی مستقیم با روسیه نزدیک‌تر می‌کند.

 «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو نیز در ضمن ادامه رجز خوانی علیه روسیه، از همه اعضای ناتو خواست به دلیل دراماتیک شدن شرایط در اثر جنگ در اوکراین، ذخایر تسلیحات خود را پر کرده و تولید سلاح را افزایش دهند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول