اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ماکرون: آمریکا گاز را 4 برابر گرانتر به اروپا می‌فروشد

رئیس جمهور فرانسه آمریکا را به اتخاذ معیارهای دوگانه در زمینه بهای گاز صادراتی به اروپا متهم کرد.

ماکرون: آمریکا گاز را 4 برابر گرانتر به اروپا می‌فروشد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس جمهور فرانسه در سخنانی آمریکا را متهم کرد که گاز طبیعی را تا چهار برابر گرانتر به کشورهای اروپایی می‌فروشد.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه در نشست خبری پس از اجلاس سران اتحادیه اروپا در شهر «بروکسل» در بلژیک از آمریکا به دلیل اتخاذ معیارهای دوگانه در زمینه قیمت فروش گاز طبیعی انتقاد کرد.

ماکرون گفت که آمریکا گاز خود را به اروپایی‌ها با قیمتی ۳ تا ۴ برابر بیشتر از قیمت گاز در بازار داخلی خود می‌فروشد.

ماکرون گفت: «گاز آمریکا در بازار داخلی سه تا چهار برابر ارزان‌تر از قیمتی است که آنها به اروپایی‌ها عرضه می‌کنند. اینها معیارهای دوگانه هستند.»

به گفته وی، این مسئله باید به موضوعی مورد بحث مبدل شود.ماکرون اظهار داشت: «قصد دارم این موضوع را در سفر ماه دسامبر به ایالات متحده مطرح کنم.»

رئیس جمهور فرانسه در حالی این سخنان را بیان کرد که بحران انرژی در این کشور بالا گرفته و مردم در روزهای گذشته دست به اعتصاب و تظاهرات زدند. 

روزنامه «لوموند» در این زمینه نوشت، دولت فرانسه امیدواراست که التهابات ناشی از اعتصابات  پیش از شعله ور شدن فروکش کند.  بیش از دو هفته از آغاز اولین اعتصابات در پالایشگاه‌های نفت می‌گذرد و اینک دولت فرانسه با خطر بیشتری مواجه است و آن امکان گسترش اعتصابات به سایر بخش‌هاست.

به نوشته لوموند، در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از آرام شدن اوضاع وجود ندارد و اعتصاب‌ها در پالایشگاه‌ها منجر به درخواست اعتراضات گسترده شده است (جزئیات بیشتر)

بحران انرژی در اتحادیه اروپا در اوایل ژوئیه زمانی که اولین وقفه در عرضه گاز از روسیه به شماری از کشورهای اتحادیه اروپا رخ داد، بدتر شد. این بحران به دلیل مشکلاتی در تعمیر و نگهداری توربین‌های خط لوله نورد استریم به دلیل تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه رخ داد.

 موسسه «ورسیک ماپل کرافت» نیز اعلام کرده  است که اگر اروپا در زمستان امسال با اختلال غیرمنتظره در عرضه گاز مواجه شود، احتمالا افزایش بیشتر ناآرامی‌های داخلی و بی‌ثباتی دولت‌های اروپایی را در برخواهد داشت (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول