اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فرمانده یمنی: مراکز اقتصادی و نفتی ائتلاف سعودی هدف بعدی هستند

فرمانده لشکر پدافند ساحلی ارتش یمن به کشورهای ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی هشدار داد که مراکز اقتصادی و نفتی ائتلاف سعودی، هدف حملات یمن قرار خواهند داشت.

فرمانده یمنی: مراکز اقتصادی و نفتی ائتلاف سعودی هدف بعدی هستند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، محمد القادری فرمانده لشکر پدافند ساحلی ارتش یمن امروز شنبه به ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی نسبت به مداخله و آسیب زدن به منابع نفتی یمن هشدارداد.

پایگاه خبری الخبر الیمنی به نقل القادری گزارش داد، حمله روز گذشته به بندر «الضبه» در استان حضرموت، هشداری بود تا هیچ کشتی هوس غارت نفت و منابع یمن را نکند و این حمله، موفقیت‌آمیز بود.

وی با بیان اینکه یمن به اهمیت ساخت نیروی دریایی و دفاع ساحلی واقف است، تصریح کرد، موقعیت یمن ایجاب می‌کند که «یک قدرت مهم باشد که با توجه به چشم طمع بیگانگان، از آبهای منطقه‌ای خود حفاظت کند».

این فرمانده یمنی با اشاره به اینکه افزایش قدرت نیروی دریایی این کشور در سالهای جنگ، محاسبات ائتلاف سعودی-آمریکایی را به هم ریخته است، گفت: این نیرو می‌تواند کشتیهای جنگی ائتلاف را هدف قرار دهد.

القادری با تأکید بر اینکه سلاح یمن نقش مهمی در تغییر معادله نظامی داشته است، تصریح کرد: ائتلاف سعودی می‌داند که یمن سلاح و قدرت نظامی دارد که می‌تواند در دریای سرخ و باب المندب معادله بازدارندگی برقرار کند.

این فرمانده یمنی حملات روز گذشته یمن به بندر الضبه را حامل پیامهایی دانست مبنی بر اینکه نفت و منابع حاکمیتی یمن، برای غارت ائتلاف نیست و صنعاء منابع نفتی و مراکز حساس اقتصادی کشوهای ائتلاف را هدف قرار خواهد داد.

این در حالی است که بعد از ظهر روز گذشته (جمعه)  دو انفجار در بندرگاه «الضبه» واقع در شرق شهر مکلا مرکز استان حضرموت رخ داد که تحت اشغال ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی قرار دارد.

 این انفجارها همزمان با ورود یک کشتی حامل محموله نفتی صورت گرفت.  این انفجارها ناشی از حملات پهپادی بود. یک نفتکش غول پیکربرای انتقال دو میلیون بشکه نفت خام وارد بندر مذکور شد که بلافاصله این انفجارها رخ داد. این نفتکش قصد داشته است نفت برداشت شده از میادین «المسیله» در غرب حضرموت را به مقصد نامعلومی جابجا کند.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن هم ساعاتی بعد با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که این انفجارها به خاطر حملات نیروهای یمن بوده است.وی تأکید کرد که  نیروهای مسلح یمن «حمله هشدارآمیز ساده‌ای» انجام دادند تا مانع از آن شوند که یک نفتکش بتواند نفت خام یمن را از طریق بندرگاه الضبه به یغما ببرد(جزئیات بیشتر).

 استان حضرموت، بزرگترین تولیدکننده نفت در یمن است و مزدوران سعودی-اماراتی-آمریکایی بارها برای غارت نفت این کشور در مناطق تحت اشغال خود، به جان هم افتاده‌اند. وزارت نفت دولت نجات ملی یمن چندی پیش خبر داد که ائتلاف سعودی حدود ۱۰ میلیارد دلار از منابع نفتی یمن را به یغما برده است.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول