اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

زمین گیر شدن ناوگان جت‌ «مک‌دانل داگلاس» نیروی دریایی آمریکا

نیروی دریایی آمریکا از زمین‌گیر شدن ناوگان جت‌های آموزشی خود به دلیل نقص فنی در موتور این جت‌ها خبر داد.

زمین گیر شدن ناوگان جت‌ «مک‌دانل داگلاس» نیروی دریایی آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقامات نیروی دریایی آمریکا اعلام کردند که ناوگان جت‌های آموزشی نیروی دریایی ایالات متحده زمین‌گیر شده‌اند.

به نوشته «وبگاه نیروی دریایی آمریکا»، مقام‌های نیروی دریایی ایالات متحده روز پنجشنبه تایید کردند که ناوگان جت‌های ناوگان «تی‌سی-۴۵ مک دانل داگلاس» آموزشی نیروی دریایی این کشور به دلیل نقص موتور یک هفته است که زمین‌گیر شد‌ه‌اند.

 نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده که در تلاش است با رفع نقص فنی ناوگان جت‌های آموزشی خود را به حالت فعال برگرداند.

سخنگوی نیروی دریایی آمریکا گفته که خلبانان در حال شرکت در کلاس‌های آموزشی  و کار در شبیه ساز این جت آموزشی هستند. تی-۴۵ مک‌دانل داگلاس ساخت کارخانه مک‌دانل داگلاس در آمریکاست و از سال ۱۹۸۸ در حال خدمت در نیروی دریایی این کشور است.

این در حالی است که نیروی هوایی آمریکا  نیز اخیرا اعلام کرد که بیشتر هواپیماهای باری «سی-۱۳۰ هرکولس» خود را به دلیل مشکل فنی زمین گیر کرده است.

 فرماندهی نیروی هوایی آمریکا گفت که که بخش وسیعی از ناوگان سی-۱۳۰ هرکولس که تعداد آنها به ۱۲۸ فروند می‌رسد قادر به پرواز نیستند و مشخص نیست که چه مدت طول می‌کشد تا مشکل فنی آن‌ها رفع شود.  

 

گفته می‌شود خراب بودن ملخ‌های این هواپیماهای قدرتمند باری موجب زمین گیر شدن آن‌ها در آمریکا شده است. این دومین بار در بیش از سه سال گذشته است که شمار قابل توجهی از هرکولس‌های آمریکا به دلیل مشکلات ملخ زمین‌گیر می‌شود (جزئیات بیشتر)

در جدید‌ترین رتبه‌بندی «قدرت ارتش ایالات متحده» مشخص شده که ارتش آمریکا در طول سال‌ها به طور فزاینده‌ای ضعیف‌تر شده و در معرض خطر عدم توانایی پاسخگویی به تهدیدات علیه منافع ملی قرار دارد.

گزارش اندیشکده «هریتیج» مشخص کرد که بر اساس شاخص‌‌های این موسسه که ارتش آمریکا  رتبه  پایینی کسب کرده است.

در گزارش اندیشکده هریتیج آمده است، این ارزیابی نسبت به نیروی مورد نیاز برای دفاع از منافع ملی در صحنه جهانی برابر چالش‌های واقعی در جهان آنطور که هست، نه آنطور که ما آرزو می‌شود. این این ضعف نتیجه منطقی سال‌ها استفاده مستمر از تجهیزات و نیروها، کمبود بودجه، اولویت‌های تعریف نشده، تغییر شدید سیاست‌های امنیتی، نظم و انضباط بسیار ضعیف در اجرای برنامه‌هاست (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول