اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

برف و باران در برخی نقاط کشور/ افزایش سرما و هشدار به کشاورزان و کوهنوردان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا کاهش دما و رگبار باران و بارش برف در ارتفاعات، در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی همچنین ارتفاعات سمنان، تهران البرز و زنجان، پیش‌بینی می‌شود.

برف و باران در برخی نقاط کشور/ افزایش سرما و هشدار به کشاورزان و کوهنوردان

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز بارش باران در سواحل خزر، ارتفاعات البرز،‌ خراسان شمالی، شمال خراسان‌رضوی، شمال کرمانشاه و شمال همدان و قزوین داریم که شدت بارش‌ها در غرب مازندران و گیلان است.

وی با اشاره به کاهش دما در نوار شمالی کشور اظهار داشت:‌امروز کاهش دما در شمال‌شرق، شمال‌غرب و دامنه‌های جنوبی البرز داریم و باد و خیزش گرد و خاک در استان‌های البرز، تهران، قزوین و مرکزی حاکم است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: امروز در ارتفاعات اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی نیز بارش برف و باران داریم و روز آینده در مناطقی که ذکر شد بارش‌ها ادامه دارد.

ضیائیان افزود: فردا در دامنه جنوبی البرز، شمال تهران، سمنان، قزوین و برخی مناطق استان البرز بارش باران داریم و باد خیزش گرد و خاک نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت:‌ روز دوشنبه دوم آبان در برخی مناطق دامنه‌های جنوبی البرز، شمال‌شرق و شمال‌غرب کشور بارش پراکنده باران داریم، در این روز بارش برف و باران در ارتفاعات البرز پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز سه‌شنبه سوم آبان در جنوب اردبیل و سواحل خزر بارش خواهیم داشت که این شرایط در خراسان شمالی و شمال خراسان‌رضوی نیز حاکم است و موجب مواج شدن دریا می‌شود؛ در این روز شرق مازندران و استان گلستان شدت بارش‌ها بیشتر است.

ضیائیان گفت: در دو روز آینده وزش باد و خیزش گرد و خاک در زابل خواهیم داشت.

*  افزایش سرما و هشدار به کشاورزان و کوهنوردان

وی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی و کاهش محسوس دما در برخی نقاط کشور گفت:‌ روز آینده رگبار باران و بارش برف در ارتفاعات، همچنین کاهش محسوس دما در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان‌رضوی همچنین ارتفاعات استان‌های البرز ، زنجان، سمنان و تهران پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد:‌ در این راستا توصیه می‌شود از تردد و اسکان در حاشیه مسیل‌ها خودداری شود، فعالیت‌های کوهنوردی نیز متوقف و در کاشت محصولات پاییزه تسریع شود.

* یخبندان در شهرکرد

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران فردا نیمه‌ابری در برخی ساعات باد شدید و گرد و خاک، گاهی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 24 و 16 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده اهواز و بندرعباس با بیشینه دمای 37 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای صفر درجه خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول