اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

احتکار؛ دلیل کمبودبرخی آنتی‌بیوتیک‌ها!/ افزایش تولید داروها و واردات مواد اولیه

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه طی هفته گذشته 2 شرکت فعال در صنعت دارو تعطیل و مجوز فعالیت دو شرکت نیز تعلیق شده است گفت: طی سال گذشته نیز با 15 شرکت متخلف برخورد لازم و قانونی انجام شده است.

احتکار؛ دلیل کمبودبرخی آنتی‌بیوتیک‌ها!/ افزایش تولید داروها و واردات مواد اولیه

گروه سلامت - میثاق بدیعی مقدم: سجاد اسماعیلی، مشاور رئیس سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره کمبود برخی اقلام دارویی و آنتی‌بیوتیک در داروخانه‌ها توضیح داد: تامین و توزیع آنتی‌بیوتیک‌ها به سرعت درحال انجام است و هفته گذشته جلسات متعددی با شرکت‌های تامین کننده برگزار شده و تعهدات لازم از آنها گرفته شده است. شرکت‌های تولیدکننده درحال حاضر در سه شیفت کاری در حال تولید آنتی‌بیوتیک مورد نیاز کشور هستند و شرکت‌های توزیع‌کننده نیز موظف به توزیع سریع این محصولات شده‌اند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای واردات محصولات دارویی و مواد دارویی انجام شده است گفت: فراخوان واردات مواد اولیه دارویی داده شده و با شرکت‌ها جلساتی در خصوص این موضوع داشته‌ایم تا از طریق واردات، کمبودها جبران شود و  به سرعت مواد اولیه موردنیاز کشور را وارد خواهیم کرد. برای روزهای سرد سال برنامه‌ریزی خوبی انجام شده است تا دپوی لازم را داشته باشیم.

اسماعیلی افزود: گزارش‌هایی درباره احتکار مواد اولیه دارو و داروها در شرکت‌های تامین کننده و توزیع‌کننده به دست ما رسیده است که تیم‌های بازرسی با همکاری نهادهای مختلف تشکیل شده است و برخوردهای لازم با احتکارکنندگان صورت گرفته است. از سوی دیگر نظارت تیم‌های بازرسی ادامه خواهد داشت و قطعا در صورت مشاهده تخلف برخورد قاطع صورت خواهد گرفت به دلیل اینکه در این مسئله موضوع سلامت مردم مطرح است و ما با سلامت مردم شوخی نداریم.

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: آنتی‌بیوتیک باید به صورت عادلانه در دسترس همه مردم باشد و وزیر بهداشت نیز بر این موضوع تاکید دارد و شرکت‌های پخش نباید آنتی‌بیوتیک را در اختیار چند داروخانه قرار دهند.

وی با بیان اینکه طی هفته گذشته 2 شرکت فعال در صنعت دارو تعطیل و دو مجوز فعالیت دو شرکت نیز تعلیق شده است گفت: طی سال گذشته نیز با 15 شرکت متخلف برخورد لازم و قانونی انجام شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول