اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

جزئیات طرح دو فوریتی نمایندگان مجلس برای مشارکت عموم مردم در مسائل کشور

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس از طرح دو فوریتی نمایندگان برای مشارکت عموم مردم در مسائل کشور خبر داد.

جزئیات طرح دو فوریتی نمایندگان مجلس برای مشارکت عموم مردم در مسائل کشور

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، طرح دوفوریتی برای مشارکت عموم مردم در مسائل کشور و طرح‌ها و لوایح مجلس توسط نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی کلید خورد.

محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اعلام این خبر افزود: این طرح به امضای حدود 30 نفر از نمایندگان به امضا رسیده و در حال طی کردن مراحل اداری خود است تا در دستورکار مجلس قرار گیرد.

متن کامل طرح دوفوریتی نمایندگان برای مشارکت عموم مردم در مسائل کشور به شرح زیر است:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

‌ماده واحده ؛ عبارت «فراهم نمودن فرصت‌های لازم جهت مشارکت عموم مردم در مسائل کشور و طرح‌ها و لوایح مجلس» به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌عنوان بند ۱۲ ماده ۲۲ قانون آیین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نامه اضافه و ماده زیر به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌عنوان ماده ۷۲ مکرر به قانون آیین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی الحاق می‌گردد؛

در راستای بند ۷ اصل سوم قانون اساسی، هیأت رئیسه مجلس مکلف است جلسات «نقد و گفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌و‌‌‌‌‌‌‌گو» را حول مسائل اصلی کشور، مطالبات عمومی، مسائل مربوط به اقشار مختلف و نیز طرح‌ها و لوایح مطرح در مجلس، با حضور مردم و نمایندگان بخش‌های عمومی و خصوصی و دستگاه‌های ذیربط بصورت حداقل ماهی یک جلسه برگزار نماید.

تبصره ۱؛ موضوع جلسات توسط هیات رئیسه و یا با پیشنهاد حداقل ۵۰ نفر از نمایندگان تعیین می‌گردد.

تبصره ۲- با استفاده از شیوه‌های مختلف، بایستی امکان ثبت نام و حضور برای همه مردم، اقشار و تشکل‌های صنفی و احزاب قانونی مرتبط با موضوع بصورت برابر فراهم گردد. در صورت کثرت متقاضیان جهت حضور در جلسه، مدعوین بصورت قرعه کشی و با رعایت عدالت از هر گروه تعیین می‌گردند.

تبصره ۳- امکان و میزان حضور خبرنگاران و رسانه‌ها و نحوه پوشش هر جلسه، توسط هیات رئیسه تعیین می‌گردد.

تبصره ۴- هیأت ریسه می‌تواند یک نفر از میان خود و یا یک نفر از نمایندگان مجلس را به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌عنوان دبیر جلسات انتخاب نماید. مسوولیت اداره و برگزاری جلسه با وی می‌باشد. شرکت نمایندگان مجلس در کلیه جلسات آزاد است.

تبصره ۵- افراد شرکت‌کننده در جلسات در بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود کاملا آزادند. چنانچه در طول جلسه نسبت به فرد یا افراد حقیقی و حقوقی با ذکر نام، نسبتی داده شود، آن افراد حق خواهند داشت تا صرفاً در زمانی به میزان دو برابر، در همان جلسه یا جلسات بعد به دفاع از خود بپردازند.

تبصره ۶- سایر موارد مربوط به مدیریت جلسات بر اساس آیین‌نامه‌ای است که در هر دوره توسط هیات رئیسه مصوب می‌گردد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول