اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

کشور ما در حوادث اخیر با جنگ جهانی سایبری رو به‌رو بود

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت:‌ کشور ما در یک جنگ سایبری گسترده یا به تعبیری با جنگ جهانی سایبری رو به‌رو بوده که محوریت آن مرکز اعتدال در عربستان و مرکز لیبرتی آلبانی است.

کشور ما در حوادث اخیر با جنگ جهانی سایبری رو به‌رو بود

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمدامین توکلی‌زاده معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در نشست ماهیانه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، گفت: تشکل جامعه‌ اسلامی دانشجویان همچون گذشته‌ در فتنه ها جریان را درست تشخیص داده و در خط مقدم این عرصه حضور دقیق و به موقعی داشته است.

وی افزود: آنچه‌که در کشور ما در حال وقوع است، از دیدگاه کارشناسان و تحلیلگران مختلف، دارای جنبه جامعه‌شناسی، اقتصادی، امنیتی، رسانه‌ای و فرهنگی است.

توکلی زاده در ادامه سخنانش تاکید کرد: مقایسه آنچه‌که در ایران درحال وقوع است با اتفاقات اخیر روسیه، دارای شباهت‌هایی است، به عنوان مثال چندی پیش تیم ملی روسیه از مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حذف شد، متشابها پروژه‌ای که برای تیم ملی ایران نیز در حال اجراست تا از حضور در جام جهانی فوتبال حذف گردد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران افزود: همچنین در حوزه‌های هنر، رسانه و تحریم اتفاقات یکسانی در روسیه و ایران انجام شده است. آن چیزی که از این واقعه برداشت می‌شود آن است که کشور ما در یک جنگ سایبری گسترده یا به تعبیری با جنگ جهانی سایبری رو به رو بوده که محوریت آن دو مجموعه‌ مرکز اعتدال در عربستان و مرکز لیبرتی آلبانی است.

وی افزود: مرکز اعتدال که در سال ۲۰۱۷ با همکاری سه کشور آمریکا، عربستان و مصر شکل گرفت و حمایت‌ها و پشتیبانی‌های فنی سه شرکت بزرگ یعنی آمازون، فیسبوک و گوگل را دربر داشت، عمده‌ فعالیت‌های آن در بخش داده کاوی و اثرگذاری مجازی بوده‌ که از همان ابتدا به دنبال ایجاد یک لشگر مجازی بوده‌است.

توکلی زاده در ادامه عنوان کرد: مرکز لیبرتی آلبانی که بازماندگان گروهک مجاهدین خلق که پا به دوران کهن‌سالی گذاشته‌اند، مدیریت آن‌را بر عهده داشته و این سال‌ها با تمام توان در عرصه‌ سایبری حضوری گسترده‌ای در فضای مجازی داشته اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در پایان گفت:‌ آن‌چه که مسلم است، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری؛ این فتنه و فتنه‌های قبلی با مدیریت و محوریت کشورهای خارجی انجام می‌شود و نباید ریشه‌ آن‌را در داخل کشور جستجو کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول