اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقام حزب‌الله: لبنان نیازمند ثبات سیاسی است

معاون رئیس شورای اجرایی جنبش حزب‌الله لبنان تأکید کرد که مقاومت یکبار دیگر ثابت کرد که قدرت حقیقی برای این کشور و عامل اساسی ثبات و دستیابی به حقوق آن است.

مقام حزب‌الله: لبنان نیازمند ثبات سیاسی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شیخ «علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله در خطبه‌های نماز جمعه امروز گفت که مقاومت یکبار دیگر ثابت کرد که یک قدرت حقیقی برای لبنان و عامل اساسی ثبات و دستیابی به حقوق آن است و مقاومت نقش اساسی برای بازپس‌گیری حقوق نفتی و گازی لبنان ایفا کرد.

دعموش تصریح کرد که مقاومت نقش اساسی در حمایت از حقوق نفت و گاز لبنان در برابر غارت و سرقت آن و تضمین اجرای تفاهماتی که به این کشور اجازه می‌دهد ثروت نفت و گاز خود را بدون هیچ محدودیتی استخراج کند، ایفا کرد.

بنابر گزارش شبکه المنار، این مقام حزب‌الله گفت که لبنان به ثبات سیاسی و قانونی جهت استفاده از ثروت نفت و گاز و حل بحران‌های خود نیاز دارد و راه‌ ورود به این مرحله نیز انتخاب رئیس جمهور و تشکیل دولت دارای اختیارات کامل است.

وی افزود: «حزب‌الله تلاش‌های زیادی برای رفع موانع بر سر راه تشکیل دولت انجام می‌دهد و خواهان تشکیل سریع دولت است، ما دنبال ایجاد خلأ در کشور نیستیم بلکه خواهان یک رئیس جمهور ملی و شجاع هستیم که اولویت آن مصلحت کشور باشد نه یک رئیس جمهور وابسته که برای جلب رضایت سفارتخانه‌ها تلاش می‌کند».

شیخ دعموش همچنین تأکید کرد که دخالت سفارتخانه‌ها در موضوع انتخاب رئیس جمهور باعث پیچیده‌تر شدن دودستگی‌ها و انتخاب رئیس جمهور می‌شود.

وی گفت که هر کس به دنبال ثبات لبنان است بایستی برای حصول توافق بین لبنانی‌ها تلاش کند چرا که این توافق، عامل اصلی ثبات سیاسی لبنان است.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول