اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

سومین نشست کارگروه امنیت دریایی برگزار شد/ تاکید بر لزوم تامین امنیت در اقیانوس هند

سومین نشست کارگروه امنیت دریایی با حضور کشورهای عضو اجلاس آیونز و به میزبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

سومین نشست کارگروه امنیت دریایی برگزار شد/ تاکید بر لزوم تامین امنیت در اقیانوس هند

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سومین نشست کارگروه امنیت دریایی آیونز با حضور کشورهای عضو اجلاس (آیونز) و به میزبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این نشست نمایندگان نیروهای دریایی کشورهای هند، پاکستان، تایلند، بنگلادش و پادشاهی عمان حضور داشتند.

امیر دریادار بلوچ معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش در این نشست خاطرنشان کرد: دسترسی مستقیم به آب‌های آزاد برای کشورهای ساحلی فرصت بزرگی برای پیشرفت محسوب می‌شود که بهره‌برداری صحیح از آن افزایش ثروت ملی و رفاه را بدنبال خواهد داشت و این مهم در سایه وجود امنیت پایدار و همه‌جانبه رقم خواهد خورد.

 دریادار بلوچ اضافه کرد: بین میزان تولید ناخالص ملی کشورها و امنیت رابطه مستقیم وجود دارد لذا کشورها می‌کوشند با اتخاذ تدابیر و تصمیمات لازم تولید ناخالص ملی خود را افزایش دهند که لازمه این فعالیت اقتصادی در تجارت و جابه‌جایی کالا امنیت می‌باشد.

 وی ضمن مهم خواندن مسئله تامین امنیت اقیانوس هند، در این نشست افزود: با به اشتراک گذاشتن توانمندی‌ها می‌توانیم امنیت و آرامش خاطر را نه‌تنها برای ناوگان‌های تجاری کشورهای خود بلکه برای تمامی جهانیان به ارمغان آوریم.

 معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: امروزه امنیت اقتصادی به جدی‌ترین نگرانی دولت‌ها تبدیل شده‌اند که نتیجه اصلی آن گرایش به سمت همکاری‌های چندجانبه به‌ویژه همکاری‌های صلح‌طلبانه‌ دفاعی است که سمپوزیوم آیونز نمونه‌ای بارز در این خصوص است.

 وی ادامه داد: اهمیت اقیانوس هند، تنگه‌ها و آبراه‌های مرتبط با آن برای تداوم رشد تمام ملت‌ها بویژه کشورهای منطقه‌ای بر کسی پوشیده نبوده و لزوم تامین امنیت آن توسط خود کشورهای منطقه نیز غیر قابل‌چشم‌پوشی است.

 دریادار بلوچ تقریب افکار و تأکید بر اشتراکات و اقدامات را بهترین روش برای داشتن اقیانوسی امن و اقتصادی فراگیر و پویا دانست و تاکید کرد: کشورهای حاشیه این اقیانوس اولین منتفعان ایمنی و امنیت منطقه هستند، بنابراین مسئولیت مشترک تمام کشورهای حاشیه این پهنه آبی این است که با هم‌افزایی و همکاری بدون دخالت کشورهای فرامنطقه‌ای محیطی مطلوب در منطقه به وجود بیاورند.

 معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش در پایان تاکید کرد: ما می‌توانیم با بهره‌گیری از خرد جمعی و تقویت روح برادری به سمت هم‌گرایی و تأمین منافع جمعی در سطوح بالا در اقیانوس هند پیش برویم و امنیت را همچون مرواریدی درخشان به مردمان کشورمان هدیه دهیم.

گفتنی است، پس از برگزاری این نشست، مرکز بین المللی همکاری های امنیت دریایی در منطقه سوم نبوت کنارک با حضور اعضای شرکت کننده و با هدف تحکیم و ثبات امنیت در دریاها افتتاح شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول