اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فتنه‌ستیزی شکوفه‌های انقلاب و نان‌خوری فتنه از قدح‌ خونین تروریسم

امروز کودکان ما سال تحصیلی را در کلاس‌های روشنی که نام محمد طاها اقدامی، شهید خردسال حادثه تروریستی اهواز را بر تارک خود دارد، سپری می‌کنند.

فتنه‌ستیزی شکوفه‌های انقلاب و نان‌خوری فتنه از قدح‌ خونین تروریسم

.به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، چشمان دانش‌آموزان برق می‌زد. برقِ اشتیاق. نوآموزانِ پیش‌دبستانی برای برپایی آیین شکوفه‌ها و غُنچه‌ها آماده شده بودند. 31 شهریورماه روزی است که آنها گام اول را به مدرسه می‌نهند. مدرسه خانه‌ی دوم بچه‌های ماست. دختران و پسران 5، 6 ساله‌ی خوزستانی لباس فُرم مدرسه پوشیده بودند و با گُل‌های رز و محمدی در دست، در صفِ اول ایستادند و با عشقی بی‌نهایت آبی و روشن چشم در چشمِ معلم دوختند و هم‌صدا خواندند: «سر زد از افق مهر خاوران/ فروغ دیده‌‌ی حق‌ باوران/ بهمن فر ایمان ماست/ پیامت ای امام، استقلال، آزادی، نقش جان ماست/ شهیدان، پیچیده در گوش زمان فریادتان/ پاینده مانی و جاودان/ جمهوری اسلامی ایران»

و این درس اول است. درس اول، توجه به سفارش امام است. درس اول استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایران است. درس اول شنیدن پیامِ شهیدان و پیمودن راهشان است. درس اول پایندگی و جاودانگی کشور است. نوآموزانِ دبستان فرزندان این نظام‌اند. آنها همیشه در اولین مشقِ آموختن، وقتی از پله‌ی نخست تعلیم و تعلّم و تربیت و تفکر بالا می‌روند، با شجاعت و خودباوری، به رهبر و میهن ادای احترام می‌کنند.

 

فتنه در روز شکوفه‌ها

در روزی که کودکان پیش‌دبستانی با پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران در دست راهی کلاس‌های درس بودند، در بلوار قدس اهواز نیز ارتش جمهوری اسلامی ایران مهیای برگزاری رژه‌ی پرشوکتِ اقتدار خویش بود. رژه‌ای که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس تدارک دیده شده بود، در اولین ساعات صبح آغاز شد. یگان سربازان اولیه رژه خود را انجام داده بود که صدای رگبار فضا را انباشت. چهار تروریست با سلاح‌ کلاشینکف مردم را به رگبار بستند و خون پاشید بر سنگفرش خیابان.

دانش‌آموزان با صف صبحگاهی در حال ورود به کلاس بودند که صدای گلوله و تیربار، آسمانِ اهواز را شکافت و خاطره‌ی اولین روزِ مدرسه را برای آنها خونین کرد. مسلسل‌های اهریمنان تیربار زدند تا نوآموزان از همان روز اول مدرسه با واژه‌ی تروریسم آشنا شوند. آنان با گوشت و پوست و استخوان خویش معنی ترور را درک کردند و دانستند که دشمن نزدیک است و باید از همین جایی که ایستاده‌اند بیاموزند چگونگی حراست از مرزهای میهن را.

 

جامه‌ی سیاه شهر

دو روز بعد و در دوم مهرماه شهر جامه‌ی سیاه پوشید. نوای «سَلامٌ عَلَیْکُمْ بِما صَبَرْتُمْ فَنِعْمَ عُقْبَی الدَّارِ» در افق طنین انداخت و فرشتگان از آسمان پایین آمدند برای استقبال. پیکر پاک فرزندان سرزمین دفاع مقدس بر شانه‌های داغدار پدران، مادران، برادران و خواهرانشان در سرزمین مادری و پدری تشییع شد.

جمعیت انبوه بود و دل‌ها دردمند و سوخته و آتش گرفته. از نفس‌ به نفسِ خیل عزداران عطشِ انتقام غرش می‌کرد و فریاد نامردمی و بانگ مظلومیت به عرش می‌رفت. بانگ مظلومیت 24 شهید حادثه ترویستی اهواز و کوچکترین آنها شهید محمد طاها اقدامی. پسر خردسال چهار ساله‌ای که کیف‌ِ مهدکودکش را جمعیت عزادار بر دوش گرفته بود به نشانه‌‌ی انزجار از کودک‌کُشانِ تروریسم تکفیری.   

جان بر کفی حافظان امنیت

همیشه اقتدار، یکدلی و همبستگی نظامِ جمهوری اسلامی ایران خارِ چشم دشمنان بوده و است. اما این خار در این حمله تروریستی تیزتر به چشم اهریمن فرو رفت. در آن هنگامه خون و آتش، عکاسان عکس گرفتند و خبرنگاران خبر نوشتند تا سندِ این جنایت مصّور و مکتوب در دل تاریخ باقی بماند و آیندگان نهایتِ وحوشِ دشمنان کشورمان را به چشم ببینند و بخوانند و به گوش بشنوند.

نیرو‌های انتظامی همانند همیشه جان بر کف گرفتند و سایه‌ی فداکاری گستردند بر پهنه‌ی بلواری که به سند جنایت دهشت‌افکنان بدل شد و زنان و کودکان را از مهلکه‌ی خطر دور کردند. سربازان امنیتی حاضر در محل رژه، ۳ تروریست را در جا کشتند و نفر چهارم هم در بیمارستان به هلاکت رسید.

 

شبکه‌ی تلویزیونی حامی ترور در عربستان

در بحبوحه‌ی شهادت مظلومانه هموطنان‌ِمان در حادثه تروریستی خونین شهریورماه، سایت وابسته به شبکه سعودی العربیه به گونه‌ای این حادثه تروریستی را مورد پوشش خبری قرار داد که حمایت تلویحی خود از عوامل تروریستی را آشکار ساخت. این شبکه سعودی به جای «حادثه تروریستی» از «حمله مسلحانه» در خصوص رویداد‌ ارعاب‌گرِ صورت گرفته در اهواز استفاده کرده است. عنوانی که برخی رسانه های معاند نیز ترجیح دادند در انتخاب آن، با این رسانه سعودی همنوا شوند.اما همگان می‌دانند که رسالت چنین شبکه‌هایی چیزی جز دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

خصومتی که هر بار بی‌ حمیت‌تر از قبل رخ می‌نماید و هر چه درخت انقلاب تنومندتر می‌شود، این نامردی‌ها فزونی می‌یابد. چندی پیش و در جریان بروز اغتشاشات در ماهِ گذشته به بهانه‌ی درگذشت مهسا امینی، تصویر یکی از نیروهای نظامی حاضر در آیین رژه‌ی اهواز با عنوان "خشونت پلیس علیه کودکان" در ایران منتشر شد. تصویر دختر بچه‌ای با موهای بافته شده که پلیس می‌خواست او را از تیررس دژخیمان دور کند. پلیسی که بر پیشانی‌اش گوهر شرافت می‌درخشید. شرافتی که نگاهِ کور فتنه قادر به دیدنش نیست چرا که نان ِاو از قدح‌ خونین تروریسم است.

تجزیه طلبان "الاحواز"

چند ساعت پس از وقوع حادثه، گروهک تکفیری و تجزیه طلب "الاحواز" در یک تلویزیون معاند مسئولیت ترور را بر عهده گرفت اما ساعاتی بعد حرفش را تکذیب کرد. نا امن کردن اهواز و جدایی خوزستانِ ایران از ایران از اهداف کور این گروهک تروریستی بود.

ریشه اصلی گروه‌های تجزیه طلب خوزستان به حزب «تضامن الدیمقراطی الاهواز» برمی گردد که نسخه‌ای انگلیسی برای برخی افراد تروریست موسوم به «خلق عرب مقیم اروپا» محسوب می شود. معروف‌ترین این گروه‌ها شامل "حرکه النضال العربی لتحریرالاحواز"، "جبهه العربیه لتحریر الاهواز" و "حزب النهضه العربی لتحریر الاهواز" هستند که برای تحقق امیالِ‌شان از آدم کشی و ترور و قتل و وحشی‌گری ابایی ندارند.

شناسایی تروریست اصلی

عامل اصلی حمله تروریستی خونین ۳۱ شهریور اهواز در اسرع وقت توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسایی و به دام افتاد. او فرج الله چعب سرکرده گروهک تجزیه طلب حرکة النضال بود که بر اساس بیانیه وزارت اطلاعات کشورمان قصد چندین عملیات بزرگ دیگر در تهران و خوزستان را داشت و در حال برنامه ریزی برای هدایت عملیات تروریستی جدیدی بود که ناکام ماند.

 این گروهک تروریستی تحت حمایت مستقیم سرویس‌های اطلاعاتی عربستان و رژیم صهیونیستی قرار داشت و علی رغم صدور حکم بین المللی برای سرکردگان آن، عملیات تروریستی را مدیریت می‌کرد و رویای نافرجام براندازی جمهوری اسلامی ایران از طریق قیام مسلحانه را در سر می‌پروراند.

 

دوستانِ طاها

دوستانِ طاها در اولین روزِ مدرسه به خانه‌اش آمدند برای نهادن گل‌های یادبود در حجله‌ی عطرآگین شهید ِکوچک. طاها از میان قاب عکس آرمیده در داربستِ چهارگوشِ پر از گل به دوستانش می‌نگریست. بوی اسپند و گلاب می‌آمد. کودکان قد و نیم‌قد، برای طاها گُل‌های رز و محمدی آورده‌ بودند و پدرِ شهید خوراکی‌ها و اسباب‌بازی‌های روز اول پیش‌دبستانی طاها را داد به دوستانش.

محمد طاها امروز دوستان بی‌شماری دارد که امسال هم همانند سال‌های پیش در ماه مهر و مهربانی سال تحصیلی خود را در کلاس‌های روشنی که نام محمد طاها را بر تارک خود دارند، آغاز کردند. آنها از فتنه‌ای که طاهای خردسال را در خونِ ترور غلطاند و امروز دامِ فریب در دنیای مجازی برایشان گسترده‌ است، بی‌زارند. کودکان و نوجوانانی که به خوبی فتنه را می‌شناسند و در مدرسه‌ی محمد طاها درس مبارزه، آگاهی، آزادگی، استقامت و فتنه‌ستیزی می‌خوانند.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول